Flash menu, rollover og activ state?
Hej, EksperterJeg sidder og roder men en side i flash, hvor jeg har brug for en menu som egentlig er ret enkel, men jeg kan bare ikke lige få strikket den rigtigt sammen. Det er lidt for lang tid siden jeg har siddet med flash, så derfor håber jeg at I kan hjælpe hurtigt og smerte frit. :)
Det drejer sig om en enkel menu, hvor den starter med at alle knapper er 100% alpha. Hvis jeg så vælger lads os sige "btn_1" skal de andre blive eks. 30% alpha. Hvis jeg så køre musen over "btn_2" skal den blive 100% alpha ("btn_1" er stadig 100% alpha). Hvis jeg ikke vælger "btn_2" skal den gå til bage til at være de 30% alpha. Men hvis jeg vælger "btn_2" skal "btn_1" blive 30% og "btn_2" forblive 100%.
Jeg har roddet med noget enklet kode, men er sikker på at det ikke er optimalt da man sikkert kan lave en funktion som er meget mere enkel og som virker lige præsis, som jeg beskriver ovenfor.
_root.onEnterFrame = function() {
if (_global.btnOver == 1) {
_root.h1_btn._alpha = 100;
_root.h2_btn._alpha = 30;
_root.h3_btn._alpha = 30;
} else if (_global.btnOver == 2) {
_root.h1_btn._alpha = 30;
_root.h2_btn._alpha = 100;
_root.h3_btn._alpha = 30;
} else if (_global.btnOver == 3) {
_root.h1_btn._alpha = 30;
_root.h2_btn._alpha = 30;
_root.h3_btn._alpha = 100;
}
};
// Btn_1's AS
on(RollOver) {
_global.btnOver = 1;
}
Jeg forstiller mig at man kan lave en funktion som lytter efter hvad der er valgt og hvad musen er over, meget enkelt.
På forhånd tak. :)