Avatar billede zuran Nybegynder
03. maj 2009 - 21:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hente indhold fra tekstfil online

Hej.

Jeg skal hente noget tekst ned hvert sekund, fra en tekstfil, der ligger online på en hjemmeside.

Lige nu bruger jeg følgende metode:

//Get text
            getText = WebRequest.Create("url");
            getTextResponse = getText.GetResponse();

            textStream = new StreamReader(getTextResponse.GetResponseStream());
            text = textStream.ReadToEnd();

            //Insert text
            richTextBox1.Text = text;

Men efter måske 30 sekunder hvis ikke mindre, så crasher programmet.

Er der smartere og nemmere metode til dette, således at programmet IKKE vil crashe?

Tak på forhånd.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. maj 2009 - 21:40 #1
Får du lukket diverse ting?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. maj 2009 - 21:41 #2
diverse ting = StreamReader og WebResponse
Avatar billede zuran Nybegynder
03. maj 2009 - 21:43 #3
Doh, det har du da ret i, det gør jeg ikke. Jeg prøver lige at lukke tingene, og se om der sker en forskel, hvilket der gerne skulle.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. maj 2009 - 21:47 #4
Hvis du ikke gør kan du risikere at løve tør for connection handles inden garbage collectoren kører.
Avatar billede zuran Nybegynder
03. maj 2009 - 21:57 #5
Stadig samme fejl.

Har tilføjet følgende nu:

//Close connections
            getChatResponse.Close();
            chatStream.Close();
Avatar billede zuran Nybegynder
03. maj 2009 - 21:58 #6
//Tag dig ikke af de forskellige navne der bruges, det er mig der springer lidt rundt i det, men i applikationen er de angivet korrekt.
Avatar billede zuran Nybegynder
03. maj 2009 - 22:15 #7
Min fejl, det virker nu. Programmet går ikke selv i stå, efter at have sørget for, at lukke forbindelserne.

Det var mig der kom til at blande noget andet i applikation ind i det. Smid et svar, og tak for hjælpen :)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. maj 2009 - 22:22 #8
svar