Avatar billede skytte700 Nybegynder
03. maj 2009 - 10:23 Der er 4 kommentarer

funktion der åbner excel ark på celle med d.d.

har et excel ark med række udfyldt med datoer, søger en funktion i excel der får celle med dagensdato til at være start celle.
eks. åbner jeg ark idag vil celle med 03-05-2009 være i top venstre hjørne.
starter jeg den imorgen .. 04-05-2009
er det en makro der skal til eller ??
Avatar billede excelent Ekspert
03. maj 2009 - 11:18 #1
ja der skal en makro til
indsæt denne i ThisWorkbook modulet

Private Sub Workbook_Open()
On Error Resume Next
Sheets("Ark1").Range("A1:A10000").Find(Date, LookIn:=xlValues).Select
Application.Goto ActiveCell, True
End Sub
Avatar billede unimop Nybegynder
03. maj 2009 - 19:42 #2
Hvad med funktionen
=IDAG()
sat i celle a1?
Avatar billede skytte700 Nybegynder
03. maj 2009 - 22:22 #3
super makro virker lige efter hensigten. en mindre justering i linie med :Sheets("Ark1").Range("A1:A10000").Find(Date, LookIn:=xlValues).Select
datoer er i rækken så derfor ændret til:
Sheets("Ark1").Range("A1:iv1").Find(Date, LookIn:=xlValues).Select

unimop =idag() giver mig bare en celle med dadsdato og ikke en opstart i cellen med dagsdato.

tak for en hurtig hjælp
Avatar billede skytte700 Nybegynder
06. maj 2009 - 19:31 #4
var nok lige hurtig ved lågen... har nu forsøgt på min arbejdsmaskine og den vil intet.. har jeg overset noget..?