Avatar billede ottoskov Nybegynder
02. maj 2009 - 16:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Grafik fejl i Sims2 / Direct3D

Hej.

Min datter har lige arvet en større pc.

Windows Xp 1GB ram 3 HD'er og et X1950Pro (512 mb)

Men når sims2 er startet op(og man er i nabolaget), så er skærmen bare grå?
Alle lyde og menuer er som de skal være(??)og virker.
Du kan bare ikke se huset eller de sims der måtte være.

Jeg har de helt nye driver i(og det er en ren maskine).
Jeg har prøvet at køre Dxdiag og når jeg kommer til "Direct3D test" så kommer der en fejl (Testresultater for Direct3D 8) ikke mere ledige video hukomlse?

Jeg har geindstalleret dx9c og driver til grafikkortet, men det hjælper ikke.

Hvem kan rede min datters week end?

På forhånd tak.
Otto Skov
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
02. maj 2009 - 17:08 #1
Hej..

Har du opdateret spillet ?

The Sims 2 Update
LINK http://thesims2.ea.com/update/
Avatar billede ottoskov Nybegynder
02. maj 2009 - 17:16 #2
Ja, spillet er opdateret.
Avatar billede Little Helper Seniormester
02. maj 2009 - 19:42 #3
Hej Otto.

Under alle omstændigheder er 1 GB ram for lidt i en maskine der skal køre XP og sims2. Og det kunne også godt være det der gør fejlen. Men der er flere ting at prøve hvis du har mod og tid. Afinstaller ALT sims2 igen husk nu mapper der ligger i user/dokument... genstart og installer igen og vent med updates og patches prøv spillet er fejlen der sæt alle indstillinger til laveste i grafik etc. kør spillet igen. er fejlen her stadig kunne det skyldes for lit ram i maskinen. Men før du starter på alt det her skal du være sikker på ALLE drivere til din maskine er installeret og opdateret. Gå i kontrol panel system og vælg enhedshåndtering kik om der er udråbtegn ved noget samtidig check at du har fået alle bundkort/chipset drivere installeret.Hvis ikke de korrekte chipset drivere er installeret kan maskinen ikke udnytte gfx etc, til det fulde.

Håber du kan bruge dette til noget og at det måske hjælper.
Avatar billede ottoskov Nybegynder
04. maj 2009 - 17:10 #4
Problemmet er løst.

Der er simpelhen en fejl på grafik kortet.
Da jeg satte det gammle Club 3D 9250(256mb) i, ja så spiller det hele bare der ud af.

Jeg takker for forsøget.

Men løst det altså selv.
Avatar billede Little Helper Seniormester
06. maj 2009 - 21:04 #5
Godt du fik det løst....Men tror ikke kortet fejler noget, det er
garanteret en driver fejl. Vil nu stadig anbefale dig at få mere ram i den maskine kikker man på anbefalet spec for Sims spil så skriver <ea minimum 2 GB.