Avatar billede petercal Nybegynder
02. maj 2009 - 13:22 Der er 1 kommentar

Problem med kombilering på PowerPC Freescale 8543 (PPC) CPU - C expert søges..

Hej
Jeg har en Synology DS209+ PowerPC Freescale 8543 (PPC) CPU. Den kører en embedded Linux. Jeg har installeret ipkg og gcc compiler på den, fordi jeg gerne vil have kombileret et lille C program jeg har, som kan aflæse min vejrstation via USB porten. Det kombilerer og kører fint på en Intel Linux PC, men kan ikke kombileres på Synology boksen. Det er nogle header definitioner der mangler, ser det ud til. Desværre kender jeg ikke nok til C til selv at kunne løse dette problem.
Findes der en der mener at kunne løse problemet kan jeg maile koden eller evt lave en SSH login på boksen.
Her er de fejl jeg får når jeg kombilerer på PPC'en :

DiskStation> ./compile_wwsr
In file included from /opt/include/stdlib.h:433,
                from wwsr.c:13:
/opt/include/sys/types.h:62: error: conflicting types for 'dev_t'
/opt/include/linux/types.h:21: error: previous declaration of 'dev_t' was here
/opt/include/sys/types.h:77: error: conflicting types for 'nlink_t'
/opt/include/linux/types.h:24: error: previous declaration of 'nlink_t' was here
In file included from /opt/include/sys/types.h:216,
                from /opt/include/stdlib.h:433,
                from wwsr.c:13:
/opt/include/sys/select.h:78: error: conflicting types for 'fd_set'
/opt/include/linux/types.h:20: error: previous declaration of 'fd_set' was here
In file included from /opt/include/linux/usb.h:4,
                from wwsr.c:18:
/opt/include/linux/mod_devicetable.h:21: error: syntax error before "kernel_ulong_t"
/opt/include/linux/mod_devicetable.h:36: error: syntax error before "kernel_ulong_t"
/opt/include/linux/mod_devicetable.h:119: error: syntax error before "kernel_ulong_t"
/opt/include/linux/mod_devicetable.h:143: error: syntax error before "kernel_ulong_t"
/opt/include/linux/mod_devicetable.h:157: error: syntax error before "kernel_ulong_t"
/opt/include/linux/mod_devicetable.h:162: error: syntax error before "kernel_ulong_t"
/opt/include/linux/mod_devicetable.h:166: error: syntax error before '}' token
/opt/include/linux/mod_devicetable.h:189: error: syntax error before "kernel_ulong_t"
/opt/include/linux/mod_devicetable.h:222: error: syntax error before "kernel_ulong_t"
/opt/include/linux/mod_devicetable.h:231: error: syntax error before "cisfile"
wwsr.c: In function `find_device':
wwsr.c:36: warning: assignment makes pointer from integer without a cast
wwsr.c:36: error: dereferencing pointer to incomplete type
wwsr.c:39: error: dereferencing pointer to incomplete type
wwsr.c:40: error: dereferencing pointer to incomplete type
wwsr.c:41: error: dereferencing pointer to incomplete type
wwsr.c: In function `_open_readw':
wwsr.c:100: warning: assignment makes pointer from integer without a cast
wwsr.c: In function `read_arguments':
wwsr.c:209: error: `optarg' undeclared (first use in this function)
wwsr.c:209: error: (Each undeclared identifier is reported only once
wwsr.c:209: error: for each function it appears in.)
wwsr.c:226: error: `optopt' undeclared (first use in this function)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2009 - 17:26 #1
Der er konflikter i header filerne.

Mere specifikt mellem sys/types.h og linux/types.h ...

Men jeg har ikke lige noget forslag til at løse problemet.