Avatar billede imLiquid Praktikant
30. april 2009 - 16:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med SQL

Hej Eksperten.. jeg har et problem med min hjemmeside som jeg ikke selv ved hvordan man løser..

denne fejl kommer :

Line 176:        sdap.SelectCommand.Parameters.Add("?Artist", MySqlDbType.VarChar, 255).Value = Request.QueryString["q"];
Line 177:        DataSet ds = new DataSet();
Line 178:        sdap.Fill(ds);
Line 179:        ds.Relations.Add(
Line 180:        new DataRelation("NestThem", ds.Tables[0].Columns["a_ID"], ds.Tables[1].Columns["t_AlbumID"], false)

og her er min kode :

    protected void LoadAlbums(string SQLs, string SQLa)
    {
        MySqlConnection con = new MySqlConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings["Net"].ConnectionString);
        MySqlDataAdapter sdap = new MySqlDataAdapter(SQLs + ";" + SQLa, con);
        sdap.SelectCommand.Parameters.Add("?Artist", MySqlDbType.VarChar, 255).Value = Request.QueryString["q"];
        DataSet ds = new DataSet();
        sdap.Fill(ds);
        ds.Relations.Add(
        new DataRelation("NestThem", ds.Tables[0].Columns["a_ID"], ds.Tables[1].Columns["t_AlbumID"], false)
        );
        myRepeater.DataSource = ds;
        myRepeater.DataBind();
    }

Håber i kan hjælpe mig :)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. april 2009 - 17:40 #1
Er der ikke en decideret fejl besked?
Avatar billede imLiquid Praktikant
30. april 2009 - 23:45 #2
det ved jeg ikke hvad er :P

men det er den her side :

http://www.deejaynml.com/cd
Avatar billede arne_v Ekspert
01. maj 2009 - 02:02 #3
Jeg får:

Exception Details: MySql.Data.MySqlClient.MySqlException: Connection unexpectedly terminated.

Og stacktrace ser noget speciel ud:

[MySqlException (0x80004005): Connection unexpectedly terminated.]
  MySql.Data.MySqlClient.MySqlStream.LoadPacket() +186
  MySql.Data.MySqlClient.MySqlStream.OpenPacket() +50
  MySql.Data.MySqlClient.NativeDriver.ReadResult(UInt64& affectedRows, Int64& lastInsertId) +60
  MySql.Data.MySqlClient.MySqlDataReader.GetResultSet() +49
  MySql.Data.MySqlClient.MySqlDataReader.NextResult() +484
  MySql.Data.MySqlClient.MySqlDataReader.Close() +61
  System.Data.Common.DbDataReader.Dispose(Boolean disposing) +14
  System.Data.Common.DbDataReader.Dispose() +12
  System.Data.Common.DbDataAdapter.FillInternal(DataSet dataset, DataTable[] datatables, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) +230
  System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) +287
  System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet) +94
  CD_Default.LoadAlbums(String SQLs, String SQLa) in c:\webs\talkactive\web335964\deejaynml.com\CD\Default.aspx.cs:178
  CD_Default.Page_Load(Object sender, EventArgs e) in c:\webs\talkactive\web335964\deejaynml.com\CD\Default.aspx.cs:27
  System.Web.Util.CalliHelper.EventArgFunctionCaller(IntPtr fp, Object o, Object t, EventArgs e) +14
  System.Web.Util.CalliEventHandlerDelegateProxy.Callback(Object sender, EventArgs e) +35
  System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +99
  System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +50
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +627

Jeg mistænker lidt at det er fordi du tilsyneladende forsøger at udføre 2 SQL sætninger.

Virker det hvis du kun bruger en ?
Avatar billede imLiquid Praktikant
01. maj 2009 - 13:10 #4
hvor henne finder jeg sql sætningerne henne ?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2009 - 03:49 #5
Du må vel selv vide hvorfor den metode har 2 SQL sætninger som argumenter og hvilke SQL sætninger den faktisk kaldes med.
Avatar billede imLiquid Praktikant
06. maj 2009 - 00:15 #6
Arne lav lige et svar.. jeg syntes du skulle have pointsne siden du var den eneste der skrev :)

Jeg fik problemet lavet af ham der har lavet min side + en forklaring på det :D

(det var tracks der stod i den og ikke Tracks) Fed fejl :)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. maj 2009 - 03:44 #7
OK