Avatar billede dasch87 Nybegynder
30. april 2009 - 14:50 Der er 1 løsning

SharePoint cutom list med felter fra andre lister

Hej Eksperter

Jeg er ved at forsøge med med SharePoint Services 3.0. Jeg vil gerne lave en liste hvor nogle af felterne indeholder værdier fra en liste på en anden side, men på samme server.

Nærmere:
Side 1: Personale side (lister med oplysninger om personale)
Side 2: IT side (lister med oplysninger om computere, telefoner osv., med en ejer på, altså en person fra personalet).

Det jeg godt kunne tænke mig er en liste på side 1 med generelle oplysninger omkring personale, og så at der er nogle felter med information omkring hvilken computer personen har, men at det skal hentes fra den matchende entry i computer listen på side 2.
Det vil altså sige den skal hente oplysninger på person side hvor side 1.person.navn == side 2.computere.ejer

Jeg kan ikke finde rundt i hvordan man får gjort dette. Skal man bruge lister eller webparts eller hvad?

Er der eventuelt nogen der kan give mig noget brugbar hjælp og/eller links (eller henvisninger i bøgerne: Windows SharePoint Services 3.0 / Office SharePoint Designer 2007).

Jeg giver dobbelt op på point hvis løsningen også indbefatter forklaring på at lave brugerstyring således at eksempelvis kun administratorer ser oplysninger omkring computere i person listen.

På forhånd mange tak.
/Dasch
Avatar billede dasch87 Nybegynder
30. juli 2009 - 18:02 #1
Lukker...