Avatar billede radiohead Nybegynder
29. april 2009 - 20:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Redirect fra rod-domæne til www

Ved ikke lige om det er den rigtige kategori...

Mit problem er at jeg gerne vil have, at alle der besøger domæne.dk viderestilles til www.domæne.dk.

Der er selvfølgelig den mulighed at gøre det med en stump kode, men jeg tænkte at det var smartere/mere effektivt, hvis det var serveren der håndterede det.
Avatar billede radiohead Nybegynder
29. april 2009 - 20:08 #1
Og i øvrigt skal det jo være sådan, at den der besøger http://domæne.dk/min-hund også bliver stillet om til http://www.domæne.dk/min-hund.
Avatar billede mismis Nybegynder
29. april 2009 - 20:32 #2
du laver bare en index html der hvor der er og i den skriver du

<meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="0; url=http://www.domainnavn.dk/index.html">

så kalder den index.html i det domain
du kan også bare skrve en anden fil så kalder den Den isteder for

mvh
mis
Avatar billede Spotgun Seniormester
30. april 2009 - 09:32 #3
Opret et nyt site i IIS'en, og sæt hostheaderen til domæne.dk. Vælg egenskaber for sitet, Home Directory og vælg "A redirection to a URL" og skriv www.domæne.dk$S$Q. Sæt hak i "The exact URL entered above" og evt. "A permanent redirection for this resource".

Husk at fjerne domæne.dk som hostheader fra www-sitet.
Avatar billede radiohead Nybegynder
30. april 2009 - 17:44 #4
Tak spotgun. Det er super, men den laver 302 redirect. Er det muligt at sætte den op til 301?

Og i øvrigt, så virker det med at redirecte fra domæne.dk/min-hund til www.domæne.dk/min-hund ikke
Avatar billede radiohead Nybegynder
30. april 2009 - 17:45 #5
Det med 301 fandt jeg selv lige ud af :)

Men hvad med den andet efterspørgsel? Er det muligt?
Avatar billede Spotgun Seniormester
30. april 2009 - 17:51 #6
Har du huske at få parametrene med på din redirect url? Typisk plejer $S$Q at kunne gøre det. Se evt. her for en nærmere forklaring:
http://www.mcanerin.com/EN/articles/301-redirect-IIS.asp
(under punktet "Passing on Variables..." ca. halvvejs nede af siden).
Avatar billede radiohead Nybegynder
30. april 2009 - 17:54 #7
Jamen for hulen.. du er en gud blandt mænd.
Jeg havde glemt parametrene.

Takl for det .)