Avatar billede bravo123 Nybegynder
29. april 2009 - 14:06 Der er 3 kommentarer

Insert into problem

Hej
Jeg skal opdatere nogle ubundet felter i en tabel og har skrevet følgende sql:

DoCmd.RunSQL "Insert Into [medlemdata] ([DDFL_ID], [DataRetdato],[DDFL_NR])" & _
"VALUES(" & Me!DDFL_ID & ", now(), " & Me!DDFL_nr & ")"
  Else    ' User chose No.
    DoCmd.Close
End If

Det går ikke så godt, fordi den tager og sætter nogle forkerte data ind i f.eks. DDFL_ID.

Det er nemlig ikke det der står i feltet, men noget der står i en anden tabel.

Jeg håber der er nogen der forstår mit problem og kan hjælpe
Avatar billede mugs Novice
29. april 2009 - 14:48 #1
"opdatere nogle ubundet felter i en tabel"

Det er der ikke noget der hedder. Et ubundet felt er en tekstboks du tager fra værktøjskassen i en formular. Så en nærmere forklaring vil være på sin plads.
Avatar billede nih Novice
29. april 2009 - 16:24 #2
prøv at kalde dine ubundne textboxe noget andet end feltnavnene
f.eks. txtDDFL_ID og txtDDFL_NR
og så lave din SQL om til noget lignende:

DoCmd.RunSQL "Insert Into [medlemdata] ([DDFL_ID], [DataRetdato],[DDFL_NR])" & _
"VALUES(" & me.txtDDFL_ID & ", now(), " & Me.txtDDFL_nr & ")"

Niels
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2009 - 12:15 #3
Felterne DDFL_ID og DDFL_NR - er det tal-felter ?
Hvis det er tekstfelter, skal du have gnyffer (')omkring.

Du mangler havelåger om now() - og måske også konvertering til SQL-venligt format ('mm/dd/yy') - eller hvad ?