Avatar billede hehlers Nybegynder
29. april 2009 - 12:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

eksport fra access til xml via ASP fejler

Hejsa

Jeg prøver vha. nedenstående kode at eksportere noget data til en XML fil, så den kan bruges som RSS:
_________________________________
Dim strRSS

strRSS = "<?xml version=""1.0"" encoding=""iso-8859-1"" ?><rss version=""0.91"">"
strRSS = strRSS & "<channel><title>Min titel</title><link>http://www.minside.dk</link><description>Anmeldelser fra minside.dk</description><language>da</language>"

obj = "Select top 20 * From database ORDER BY dato DESC"
Set objRS = Conn.Execute (obj)

while not objRS.EOF
    strRSS = strRSS & "<item>"
    strRSS = strRSS & "<title>" & objRS("navn") & " " & objRS("aargang") & "</title>"
    strRSS = strRSS & "<link>http://www.mitlink.dk?ID=" & objRS("id") & "</link>"
    strRSS = strRSS & "<description>" & objRS("txt") & "</description>"
    strRSS = strRSS & "<point>" & objRS("point_snit") & "</point>"
    strRSS = strRSS & "</item>"
    objRS.MoveNext
wend
strRSS = strRSS & "</channel></rss>"

Dim objFSO : Set objFSO = Server.CreateObject( "Scripting.FileSystemObject" )

Set objRSSFile = objFSO.CreateTextFile( Server.MapPath("anmeldelser.xml"), true )
objRSSFile.Write( strRSS )
objRSSFile.Close

--------------------------------------

Når jeg så prøver at se xml filen i browseren, så ser den sådan her ud:

http://www.lafite.dk/vinanmeldelser.xml

Nogle der kan hjælpe mig med at se, hvad pokker jeg gør galt?

Tusind tak

Henrik
Avatar billede cibar Nybegynder
27. maj 2009 - 09:22 #1
Sidder med det samme problem, så jeg lytter lige med her.
Avatar billede cibar Nybegynder
16. juni 2009 - 12:10 #2
hehlers> Fandt du nogensinde ud af at løse problemet?
Avatar billede hehlers Nybegynder
17. juni 2009 - 17:10 #3
nej, desværre! :)
Avatar billede cibar Nybegynder
20. august 2009 - 16:59 #4
hehlers> Har du søgt videre eller har bare opgivet?
Avatar billede hehlers Nybegynder
22. november 2011 - 14:10 #5
Lukker