Avatar billede clisse Nybegynder
28. april 2009 - 10:25 Der er 4 kommentarer

Lyt på en netværksport og smid data ind SQL

Hej

Jeg har brug for et program der kan lytte på en valgfri IP port. Modtage en tekststreng og derefter splitte den op og gemme data i en række felter i en SQL database.

Findes der en færdig applikation til det, eller er der nogle der kan hjælpe med at brygge det sammen. Helst i Visual Basic Express.

Mvh
Claus
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2009 - 01:48 #1
TcpListener, TcpClient og StreamReader klasserne til at læse med.

SqlConnection og SqlCommand klasserne til at indsætte i SQLServer med.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2009 - 01:52 #2
Outline:

Dim server As TcpListener = New TcpListener (IPAddress.Any, port)
server.Start
Dim client As TcpClient = server.AcceptTcpClient
Dim rdr As StreamReader = New StreamReader (client.GetStream)
Dim data As String
data = rdr.ReadLine
rdr.Close
client.Close
server.Stop
Dim con As SqlConnection = New SqlConnection(constr)
con.Open
Dim ins As SqlCommand = New SqlCommand("INSERT INTO dintabel(data) VALUES(" & line & "')", con)
ins.ExecuteNonQuery
con.Close
Avatar billede htmlpower_karlmarx Nybegynder
29. april 2009 - 03:45 #3
Det er bedre at bruge et bibliotek som SharpPcap http://www.codeproject.com/KB/IP/sharppcap.aspx, der er både flere muligheder og der er en brugbar vejledning til det......
Avatar billede arne_v Ekspert
11. maj 2009 - 04:20 #4
SharpPcap lytter til alt d.v.s. også trafik som er til en anden maskine. Næppe relevant her.