Avatar billede kunde Nybegynder
07. juli 2001 - 15:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

select-box

jeg har en asp som henter data fra en access.db.
som det kører nu får man en oversigt,hvorefter man vælger emne for at se detaljer.

det jeg mangler er en select-box der der udvælger emner for at se detaljer.
evt. to select boxe, en hvor man vælger kategori den andem vælges type.----er der nogen der kan hjælpe....
Avatar billede zoidberg Nybegynder
07. juli 2001 - 15:56 #1
response.write \"<select size=\"\"1\"\" onChange=\"\"location.href=\'side.asp?kategori=\' + this.options[selectedIndex].value;\"\">\"
response.write \"<option>Vælg kategori\"
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
  Do While Not rs.EOF
  Response.Write \"<option value=\"\"\" & rs(\"kategori\") & \"\"\">\" & rs(\"kategori\")
rs.MoveNext
Loop
response.write \"</select>\"

response.write \"<select size=\"\"1\"\" onChange=\"\"location.href=\'side.asp?type=\' + this.options[selectedIndex].value;\"\">\"
response.write \"<option>Vælg type\"
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
  Do While Not rs.EOF
  Response.Write \"<option value=\"\"\" & rs(\"type\") & \"\"\">\" & rs(\"type\")
rs.MoveNext
Loop
response.write \"</select>\"
Avatar billede kunde Nybegynder
07. juli 2001 - 23:59 #2
Jeg har lidt problemer med det , her min start.....Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & server.MapPath(\"prod.mdb\")

\'SQLstmt = \"INSERT INTO adresse (ID,produkt,model,beskrivelse,varenr,pris,link,email,info,billeder,dato\"
\'SQLstmt = SQLstmt & \" VALUES (\" & request.form(\"produkt\") & \",\'\" & request.form(\"model\") & \"\',\'\"  & request.form(\"beskrivelse\") & \"\',\'\" & request.form(\"varenr\") & \"\',\" & request.form(\"pris\") & \",\'\" & request.form(\"link\") & \"\',\'\" & request.form(\"email\") & \"\')\" & request.form(\"info\") & \"\')\" & request.form(\"billeder\") & \"\')\" & request.form(\"dato\") & \"\')\"
SQLstmt = \"SELECT * FROM produkter ORDER BY ID desc;\"
\'
\'response.write SQLstmt

Conn.Execute (SQLstmt)

Set rs = conn.Execute(SQLstmt)
Avatar billede zoidberg Nybegynder
08. juli 2001 - 21:29 #3
hvad er problemet?