Avatar billede angelenglen Nybegynder
28. april 2009 - 09:07 Der er 1 løsning

IIS 6 logger ikke længere?

Jeg kører en 32bit Windows Server 2003 Standard, med IIS 6.0.

I forbindelse med en geninstallering af serveren, tog jeg som normalt en backup af IIS's indstillinger via værktøjet:

Internet Information Services (IIS) Manager
--> Højreklik på serveren
  --> All Tasks --> Backup/Restore Configuration...
    --> Create Backup...

Herefter tog jeg backup af filerne:
  C:\Windows\System32\inetsrv\MetaBack\<backupnavn>.MD0
  C:\Windows\System32\inetsrv\MetaBack\<backupnavn>.SC0

Disse to filer kopierede jeg så ind efter Windows blev geninstalleret, bad IIS indlæse backupen, og fik alle mine sites og indstillinger tilbage i IIS, og alt var godt.

Men her et par uger senere har jeg opdaget en "lille" bivirking: IIS logger ikke længere, på trods af at der er hak i "Enable logging" i IIS' indstillinger.

Jeg har prøvet at slå logging fra, køre IISRESET, slå logging til igen og køre IISRESET igen, men uden held.
Jeg har sikret mig at der er skrive-rettigheder til Administrators-gruppen og System-kontoen i logfiler-mappen (bruger ikke standard-mappen, men det er ikke noget nyt).

Selv nye sites jeg har oprettet efter serveren blev geninstalleret logger ikke, der bliver ikke engang oprettet en mappe til deres logs.

Der er ikke noget hjælp at hente i Event-loggen for Windows, så jeg er lidt lost med hvor jeg skal lede efter årsagen til problemet.

Nogen der har idéer eller forslag til hvordan jeg kommer videre?
Avatar billede angelenglen Nybegynder
28. april 2009 - 10:41 #1
Jeg fandt ud af det selv.

Af ukendte årsager var værdien af "DontLog" i IIS' MetaBase ændret fra 0 til 1, hvilket betød at besøg ikke blev logget.
En anden indstilling relateret dertil er "LogType" der skal være 1.
Den var dog korrekt, men jeg har læst at den i visse tilfælde kan være korrupt og derfor være 0, hviæket betyder at logging er disabled.

Læs mere om DontLog her:
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/WindowsServer2003/Library/IIS/94af03d6-2e79-4677-993a-4d113772e7b8.mspx?mfr=true

Jeg brugte IIS MetaBase Explorer til at rette indstillingerne, i det program hedder indstillingerne "MD_LOG_TYPE" og "MD_DONT_LOG" og skal henholdsvis have værdierne "1" og "0"

Læs mere om MD_LOG_TYPE her:
http://www.sxlist.com/techref/inet/iis/iis/htm/sdk/arba1wpx.htm

Læs mere om MD_DONT_LOG her:
http://www.massmind.org/techref/inet/iis/iis/htm/sdk/arba0unb.htm