Avatar billede jespera Nybegynder
27. april 2009 - 20:16 Der er 8 kommentarer

jquery - max validering af et form felt som indeholder float værdier

Hej alle,

Jeg bruger den her validering http://bassistance.de/jquery-plugins/jquery-plugin-validation/ hvor jeg nu er stødt på et problem med validering af et felt som indeholder float værdier. Resten fungere perfekt... :-)

Jeg har implementeret følgende på min side:

<script src="/admincustomers/js/jquery-1.3.2.min.js" type="text/
javascript"></script>
<script src="/admincustomers/js/validate/jquery.metadata.js"
type="text/javascript"></script>
<script src="/admincustomers/js/validate/jquery.validate.js"
type="text/javascript"></script>
<script src="js/validate/cmxforms.js" type="text/javascript"></script>

<script type="text/javascript">
$(document).ready(function() {
        $("#commentForm").validate({meta: "validate"});
});

</script>

<p>
<label for="camountreported">Redeem</label>
<input id="camountreported" name="amountreported" class="{validate:
{required:true,numberDE:true,max:6.06}}" />
</p>

....

Problemet er at feltet "amountreported" kan indeholde værdier 5,25, 5, 6, 6,25 osv. og når jeg kigger på "validering max" (http://docs.jquery.com/Plugins/Validation/Methods/max#value) så tager den en integer. Dvs. jeg umiddelbart ikke lige kan bruge den...

Så hvordan kan jeg få den til at validere, at brugeren ikke må submitte formen, hvis der er værdier som er størrer end max angivet i feltet?

Jeg håber der nogle som kan hjælpe og forstår mit spørgsmål.

PÅ forhånd tak.  :-)
Avatar billede jespera Nybegynder
28. april 2009 - 16:23 #1
Hej Alle,

Er der nogen der evt. har et bud? :-)

På forhånd tak.
Avatar billede saudoo Nybegynder
29. april 2009 - 19:57 #2
Der skal du bare have fat i noget normalt js. :)

Jeg bruger det så sjældnt, så jeg bare lige tyvstjæler en snippet fra nettet:

if (Math.floor(n).toString() == n.toString()) {
    // yay! we have an int
} else {

    // it's a float or something else.

}
Avatar billede saudoo Nybegynder
29. april 2009 - 20:04 #3
Eller... sludder.. Jeg er skide god til at læse lidt for hurtigt. :P Sorry!

Du skal bare bruge funktionen "parseFloat()" der findes som standard i javascript.
Avatar billede jespera Nybegynder
30. april 2009 - 10:56 #4
hey Saudo,

super og tak for hintet - men hvordan pokker "smelter" man det sammen med den eksisterende kode? :-)

<script type="text/javascript">
$(document).ready(function() {
        $("#commentForm").validate({meta: "validate"});
});

og så feltet hvor jeg indtaster i:

<p>
<label for="camountreported">Redeem</label>
<input id="camountreported" name="amountreported" class="{validate:
{required:true,numberDE:true,max:6.06}}" />
</p>
Avatar billede saudoo Nybegynder
02. maj 2009 - 14:18 #5
Hej igen,
Det ser ud til at jeg ikke lige kan finde ud af det inden for 5 minutter... Jeg er lidt tralvt indtil imorgen, da jeg både har en større opgave og en søsters konfirmation... Men skal nok lige kigge på det på den anden side af weekenden. :)

Håber det kan vente..
Avatar billede jespera Nybegynder
14. maj 2009 - 20:26 #6
Hey Saudoo,

Jeg vil blot høre om du havde haft lejlighed til at kigge på mit spørgsmål endnu :-)

På forhånd tak.
Avatar billede jespera Nybegynder
21. maj 2009 - 19:12 #7
Hey Saudoo,

Jeg har stadigvæk lidt problemer - tror du at du har tid til at hjælpe med at få det fixet?

På forhånd tak :-)
Avatar billede saudoo Nybegynder
06. juli 2009 - 21:47 #8
Hey sorry... Der var lige lidt problemer i mit liv, så jeg glemte altså alt om dig. Jeg fik ikke engang kigget på min computer i en halv måneds tid... Undskyld for det sene svar, jeg bladrede først lige igennem nu, da jeg kom i tanke om dig.

Har du stadig problemer med det? For så skal jeg gerne kigge på det. Men umiddelbart ser det ud til at du ikke kan bruge .validate på den måde, til det du vil. Umiddelbart. Men skal som sagt gerne kigge på det, hvis du stadig har problemer!