Avatar billede broholm79 Nybegynder
26. april 2009 - 20:16 Der er 2 kommentarer

Find tekst og farv celle grøn, hvor svært kan det være??? Ret svært

Hej Alle

Jeg er ved at lave mit eget EXCEL budget og har følgende udfordring:

Fra min netbank laver jeg et månedelig udtræk af mine to kontier budget og forbrug. Dem "paster" jeg så ind i et faneblad der svare til den måned jeg har "trukket ud". Min Workbook ser således ud:

Ark 1: Regnskab (Samlet regnskab)
Ark 2: Januar (udtræk fra mine to konti fra netbank for januar)
Ark 3: Februar (udtræk fra mine to konti fra netbank for februar)
osv.

I Ark "Regnskab" har jeg f.eks. en post der hedder ulykkesforsikring. Ud for denne post har jeg for Januar måned følgende funktion:
=SUMIF(Januar!F:F;"*123456789*";Januar!D:D)
giv mig summen af kolonne D når du finder en tekst i kolonne F der matcher noget med "123456789"

Så langt så godt.

NU vil jeg så gerne have at den celle den har fundet i mit ark "Januar" der matcher "123456789" farves grøn, således at jeg på Januar arket kan se at funktionen er kørt og at den rent faktisk har fundet den information.

Eller endnu bedre skriver et "OK" i kolonne F i den række, hvor den fandt den tekst der matchede "123456789".

Altså. min SUMIF funktion skal fra "Regnskabs" arket summere de tal den finder på "Januar" arket, der matcher den tekst jeg har bedt den om at finde SAMTIDIG med at den også farver den celle den har fundet grøn på "Januar" arket ELLER skriver OK i kolonne F i den række, hvor den fandt teksten.

Håber ovenstående forklaring er OK og på forhånd mange tak for hjælpen.
Avatar billede palle_ib Nybegynder
28. april 2009 - 00:27 #1
Kan du ikke bruge en lopslag´s formel i kolonne F, som kontrollerer op imod dit regnskabsark?
Det vil være den hurtige og lette metode til at undersøge det.
Avatar billede jkrons Professor
28. april 2009 - 22:04 #2
Ingen formler kan skrive i andre celler, end de står i - og formler kan ikek ændre en celles format. Betinget formatering virker ikke med betingelser i andre ark, så du skal nok ud i noget makro i stedet for din SUMIF.