Avatar billede svend21 Nybegynder
19. december 1999 - 20:48 Der er 13 kommentarer

Fjerne Rammestreger på Hjemmeside.

Jeg har et problem, og det er at jeg har en hjemmeside, hvor jeg har Rammer i Men rammerne er ikke faste men nogen man kan gøre større og mindre, men det jeg ville høre er hvordan kan jeg gøre sådan at rammerne ikke kan gøre større og mindre i kan gå i på adressen http://svend.webside.dk og lige se hvad jeg mener
Avatar billede tomb3 Nybegynder
19. december 1999 - 21:26 #1
Du skal angive rammens størelse i pxels, og ikke i pct.

Eksempel:
<table border="1" width="100%" height="100">
  <tr>
    <td width="15%" height="25"><font face="Copperplate Gothic Bold">Filnavn</font></td>
    <td width="10%" height="25"><font face="Copperplate Gothic Bold">Str.</font></td>
    <td width="8%" height="25"><font face="Copperplate Gothic Bold">Dato</font></td>
    <td width="47%" height="25"><font face="Copperplate Gothic Bold">Beskrivelse</font></td>
  </tr>

Det er:
<table border="1" width="100%" height="100">
Du skal lægge mærke til !

Der skal stå:
<table border="1" width="300" height="100">

Du kan selv lege lidt med sørelsen på tallet :)

Thats it ...
Avatar billede 8ball Nybegynder
19. december 1999 - 21:27 #2
Hej Svend.
Det eneste du skal tilføje i din html er: NORESIZE
-således at:
<frame name="indhold" target="hovedramme" src="indhold.htm" scrolling="auto"> kommer til at se sådanne ud:
<frame name="indhold" target="hovedramme" src="indhold.htm" scrolling="auto" noresize>.
Du bør tilføje det i begge framesets, da visse browsere har det bedst med det.

Hilsen
8ball
Avatar billede tomb3 Nybegynder
19. december 1999 - 23:30 #3
Hallo 8ball ... han snakker om rammer og ikke frames !
Avatar billede hanne-rk Nybegynder
20. december 1999 - 00:05 #4
efter at have kikket på din hjemmeside, ser det altså for mig ud til at det drejer sig om frames rammer.
når du i frontpage 2000 skal fjerne eller lave disse rammer om i str. skal du åbne din index side(den der henter hele siden) og pege på rammen du vil ændre og højreklikke på den, der står så "rammeegenskaber" dette klikker du på, og vælger her knappen "rammeside" under fanebladet "ramme" vælger du den rette bredde på rammen. dette skal gøres ved ALLE de dele af siden der "kanter" op til en ramme.
hanne - Rk
Avatar billede 8ball Nybegynder
20. december 1999 - 00:05 #5
og hvilke "rammer" skulle det så være?
Avatar billede driis Nybegynder
20. december 1999 - 01:32 #6
Hvis du ikke selv vil skrive/ændre HTML-koden, gør du i FP2000, vælger du rammeegenskaber, som hanne-rk skriver. For at rammerne ikke skal kunne ændres i størrelse fra browseren, skal du fjerne fluebenet i "Størrelsen kan ændres i browser" under rammeegenskaber.
Avatar billede cldu Nybegynder
20. december 1999 - 02:44 #7
i din index.html fil... <frame name="XXXXX" (frame)border="0"> - kan sqisme ikke rigtig huske om det er frameborder eller bare border... lang tid siden jeg har lavet noget med frames...
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. december 1999 - 06:53 #8
Jeg vil give hanne-rk og driis ret ...
Avatar billede tomb3 Nybegynder
20. december 1999 - 16:05 #9
Ja flot... så er det måske bare lidt dumt at skrive rammer når han mener frames..
Avatar billede 8ball Nybegynder
20. december 1999 - 16:11 #10
At lukke!!! Nu er der ikke mere at sige om det emne.
Avatar billede frederik_01 Nybegynder
10. juni 2000 - 22:00 #11
Tryk på en Frameside....så der lyser kanter om en side.... Tryk oppe i Rammer i menu'en tryk "engenskaber for ramme" tryk "Rammeside"... tryk på "Rammer" og slå "Vis rammer" fra...

Med Venlig Hilsen
- Frederik_01
Avatar billede frederik_01 Nybegynder
10. juni 2000 - 22:02 #12
upsss..... forkert svar... men jeg kan se at du har fået det ordnet....

- Frederik_01
Avatar billede jkmedia Nybegynder
02. november 2000 - 14:54 #13
Du højre-klikker på siden, så kommer en menu frem, og der går du så ind under \"Rammeegenskaber\", derefter klikker du på knappen \"Rammeside...\" (lidt nede til højre) Der næst tager du \"Vi kanter\" fra. Og så skulle der gerne ikke vise sig igen!!