Avatar billede kometen79 Nybegynder
25. april 2009 - 15:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Dato format

Kære Eksperter,

Jeg får fejl når jeg bruger dato.

Jeg har prøvet lidt forskelligt, mit format ser således ud:

    dato = date()
    dato = DatePart("yyyy", dato) & "-" & DatePart("m", dato) & "-" & DatePart("d", dato) & " " & time

Jeg bruger følgende CHARSET:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252" />

Execution Halted: An error occurred while executing statement 2

UPDATE SQL.E_feed SET Updated = '2009-10-25 00:00:00.0' WHERE ID = 3

The conversion of a char data type to a datetime data type resulted in an out-of-range datetime value.
Avatar billede softspot Forsker
25. april 2009 - 16:16 #1
Hvilken database benytter du?

På SQL Server kan du starte med at sætte datoformatet i en multistatement SQL-sætning, således din SQL-sætning kommer til at se således ud:

SET dateformat ymd;
UPDATE SQL.E_feed SET Updated = '2009-10-25 00:00:00.0' WHERE ID = 3

Alternativt (hvis det er SQL Server eller Access) kan du benytte dig af Command-objektet og overføre datoen som en parameter. Så slipper du for at tænke på datoformater, da parameteren kan sættes til dato og derfra vil ADO håndtere konverteringen af værdien...
Avatar billede kometen79 Nybegynder
25. april 2009 - 16:41 #2
Det er SQL - jeg har prøvet ovenstående, men synes ikke det virker
Avatar billede kometen79 Nybegynder
25. april 2009 - 16:43 #3
Updated = '2009-4-19 16:31:41' WHERE ID = 7; det virker ikke, jeg har sat feltet til DateTime
Avatar billede softspot Forsker
25. april 2009 - 16:50 #4
Prøv lige at vise den kode du udfører for at kalde databasen og så skal jeg lige være helt sikker på hvilken databaseserver du mener når du siger "Det er SQL", for SQL er et databehandlingssprog og ikke en databaseserver... ;-)
Avatar billede kometen79 Nybegynder
26. april 2009 - 13:04 #5
Den ser således ud:

function opendb
    Set dbconn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    conn = "Provider=sqloledb;" & _
      "Data Source="&Database_ip&",1433;" & _
      "Network Library=DBMSSOCN;" & _
      "Connect Timeout=30;" & _
      "Initial Catalog="&Database_catalog&";" & _
      "User ID="&Database_username&";" & _
      "Password="&Database_password&";"
    dbconn.Open conn
end function

function openTBL(in_Table, out_Table)
    Set out_Table = dbconn.Execute (in_Table)
end function

function closeTBL(out_Table)
    out_Table.close
end function

function closeDB
    dbconn.close
end function
Avatar billede kometen79 Nybegynder
26. april 2009 - 15:05 #6
Hvis jeg fjerne plingerne kan jeg opdaterer, men datane bliver anderledes: 1905-06-10 00:00:00.0

Det skulle have været: 2009-04-19????

Der er noget galt
Avatar billede softspot Forsker
26. april 2009 - 18:56 #7
Ad indlæg #5: fint nok, men kan du ikke også vise den kode hvor du rent faktisk bygger sætningen op, så det ikke bare er nogle generiske funktioner (jeg ikke rigtig kan bruge til ret meget i denne sammenhæng), du viser. Jeg skal gerne vide noget om hvordan den SQL-kode du kalder databasen med helt præcis bygges op og ser ud...
Avatar billede kometen79 Nybegynder
05. januar 2010 - 14:43 #8
Lukker opgav at finde en løsning :(
Avatar billede softspot Forsker
05. januar 2010 - 14:53 #9
Jamen, så velbekomme da...
Avatar billede kometen79 Nybegynder
05. januar 2010 - 15:00 #10
Sorry tak for hjælpen