Avatar billede Mcoroklo Nybegynder
23. april 2009 - 13:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Håndtering af forskellige objekter, skal vise elementer fra alle objekter

Jeg har den situation jeg har 3 klasser:
- Customer
- Products
- PermissionCode

Disse tre klasser indeholder hver især en række felter. Jeg har så en situation hvor jeg skal bruge felter fra ALLE tre objekter. Da det foregår som en ObjectProvider i ASP.NET har jeg dog kun adgang til ET objekt ad gangen.

Jeg vil derfor høre, hvad er den rigtige måde at gøre det her på? Man kunne selvfølgelig lave et stort objekt som indeholdte alle de her felter, men ville det ikke være lidt dobbelt-arbejde?

C# Understøtter heller ikke multi-nedarvning, hvilket heller ikke er en løsning til problemet.

Hvordan gøres det her rigtigt hvis det skal laves ordenligt?
Avatar billede lasserasch Juniormester
23. april 2009 - 14:55 #1
Du kunne vel lave et dummy objekt som trækker properties ud fra alle 3 objekter. Jeg ved godt det er lidt ala den løsning du selv foreslår, men her piller du jo ikke ved de originale objekter og roder heller ikke metoder osv ind i et stort objekt. Og du kan stadig arbejde med de enkelte objeker i andre sammenhænge.

Det her er jo en slags wrapper af en art...

F.Eks. noget ala :

public class Customer
{ public string param1; }
public class Products
{ public string param1; }
public PermissionCode
{ public string param1; }

public class dummyclass
{
  public Customer;
  public Products;
  public PermissionCode;

  public string Cust_pram11
  {
  get
  {
    return Customer.param1;
  }

  public string Prod_pram11
  {
  get
  {
    return Products.param1;
  }

public string Perm_pram11
  {
  get
  {
    return PermissionCode.param1;
  }

Avatar billede Mcoroklo Nybegynder
28. april 2009 - 22:12 #2
Efter lidt research og snak med folk omkring mig, så lader det til din løsning faktisk var den mest optimale.

Tak for at lede mig på det rette spor!

Smid et svar :-)
Avatar billede lasserasch Juniormester
29. april 2009 - 09:05 #3
No problemo :-) Hermed svar...