Avatar billede skurggman Nybegynder
22. april 2009 - 13:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gemme data fra Applet

Jeg har lavet en applet, som generere en masse data som jeg gerne vil gemme når indsamlingen er slut. Til det har jeg et asp/windows hotel og har egenligt lavet sådan en lille side man bliver redirected til og så overfører jeg simpelthen via request querystring til en txt fil - som det skal være. Det er sådan set også fint nok der er bare to ting.

1. sikkerhed, ligenu tjekker jeg ikke på indholdet, så man kan reelt set gemme alt i txt filen - hvilket jeg selvfølgelig kan håndtere af lidt omveje med diverse tjek.

2. der er en grænse for hvor meget man kan overføre direkte i URL'en? Sikkert 2048 karaktere eller sådan noget - hvilket måske ikke er nok i alle tilfælde.

Overvejede også en servlet, men det er jo et asp domæne.

Det må kunne gøres smartere - men hvordan? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2009 - 15:11 #1
re 1)

Dit server side script er noedt til at checke indhold. Ingen genveje.

re 2)

Skift fra GET til POST saa boer du kunne uploade nogle MB.
Avatar billede skurggman Nybegynder
22. april 2009 - 16:41 #2
re1) Ja okay, tak.

re2) java delen har jeg styr på, men hvordan får jeg fat i post dataen på asp siden?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2009 - 17:09 #3
B2S(Request.BinaryRead(Request.TotalBytes))

hvor:

Function B2S(b)
    Dim i,s
    For i = 1 To LenB(b)
        s = s & Chr(AscB(MidB(b, i, 1)))
    Next
    B2S = s
End Function

skulle laese hele body.
Avatar billede skurggman Nybegynder
22. april 2009 - 17:09 #4
Har vist fundet en løsning - tak anyway :) smid bare et svar!
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2009 - 17:10 #5
ok