Avatar billede webco_dk Nybegynder
22. april 2009 - 13:15 Der er 4 kommentarer

resize billede

Hej
jeg står og mangler et script der resizer et billede fra en angivnen sti og overskriver billedet, det er altså ikke en upload funktion med resize scriptet skal bare tage billedet fra en mappe på serveren.
håber nogle kan hjælpe med et lille script.
Avatar billede webweaver Praktikant
22. april 2009 - 14:13 #1
http://www.phpartikler.dk/artikler/gdresize.php

Dette kan bruges til dit formål :)

Det eneste der er ved den måde det laves på, er at imagecreate, nok bør udskiftes med imagecreatetruecolor, så der ikke bliver problemer med farverne på billedet :)

Der findes også artikler omkring resize af billeder herinde på eksperten. :)
Avatar billede majbom Novice
22. april 2009 - 14:47 #2
tjek den her: http://www.eksperten.dk/guide/1130 - den benytter truecolor :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. april 2009 - 06:33 #3
Som splazz siger, snup min funktion resize() og kald den:

resize(ORIGINALT_FILNAVN,ORIGINALT_FILNAVN,800,800);
Så vil den overskrive det originale billede, med den resizede version.
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 11:31 #4
kan vi lukke hér?