Avatar billede wracher Nybegynder
21. april 2009 - 11:07 Der er 2 kommentarer

Enkelte kontakter modtager ikke vehæftet fil. (SBS 2003 sp2)

Hey Jungs,
Har lige et lidt underligt senario, et firma sender mange mails ud dette sker via 4 mail lister som ligger i public folder.
og vi taler om 300+ ved udsendelse af mails. Dette fungerer umiddelbart ok, dog lige den undtagelse at 1 (email modtager) ikke får filen med i mailen :-s sender vi en mail manuelt direkte til vedkommende kommer filen med.

(300x->1 peger jo på modtagerens setup)

Umiddelbart var mit første indskud, det er da client side problemet opstår, men alligevel finder jeg det besynderligt at det så virker når man sender 1 mail til modtageren.

Snakker vi e-mail format clear txt / HTML problem, mime control  eller kunne det være at modtageren skal prøve at få en anden e-mail adresse ?

(regner med at få info på modtagerens OS / email klient i løbet af ugen) sorry

Har i et logisk svar, kom med det :-)

Mvh
Wracher
Avatar billede riversen Nybegynder
21. april 2009 - 11:51 #1
Nogen afviser mails hvis der er mere end x antal modtagere i mailen. Jeg ved ikke om dette er synligt for modtagerne.

Kommer der ikke en leveringsrapport return på den ene mislykkedes forsendelse?
Avatar billede pon Nybegynder
16. juli 2009 - 11:20 #2
Det kunne som du selv nævner være et rich text/mime problem, har oplevet næsten det samme hvor modtageren kører Lotus Notes, og alle attachments var væk og erstattet af en winmail.dat fil.

det problem var pga. exchange sender i rich text format, som lotus notes ikke kunne håndtere. Efter jeg satte exchange op til ikke at sende i rich text er der ingen problemer.

Så spørgsmålet er hvilken mailserver modtageren kører med, og om modtageren evt. får en winmail.dat fil vedhæftet mailen istedet for din attachment.