Avatar billede area404 Nybegynder
20. april 2009 - 21:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Brug af parameter sammen med SqlDataSource

Hej med jer!

Jeg har studeret "Using Parameters with the SqlDataSource Control" og kommet frem til følgende kode:

ASPX:

                            SelectCommand="SELECT * FROM [RSS] WHERE [Channel_titel] LIKE '%' + @list_select + '%'"
                            OnSelecting="SqlDataSource2_Selecting">

                      <SelectParameters>
                          <asp:Parameter Name="@list_select" Type="String" />
                      </SelectParameters>
                    </asp:SqlDataSource>
CS:

    protected void SqlDataSource2_Selecting(object sender, SqlDataSourceSelectingEventArgs e)
    {
        channel_values = "hej";
        SqlDataSource2.SelectParameters.Add("list_select", channel_values);
        SqlDataSource2.SelectParameters["list_select"].DefaultValue = channel_values.ToString();

        test.InnerHtml = SqlDataSource2.SelectParameters["list_select"].DefaultValue.ToString();
    }

test.innerhtml udskriver min "channel_values" streng, men jeg får ingen udtræk fra databasen..

Desuden er jeg lidt usikker omkring hvornår man bruger "@" til parameter-navn og hvornår ikke..?! Jeg har prøvet lidt af hvert.

Håber nogen kan hjælpe..
/Ron
Avatar billede area404 Nybegynder
27. april 2009 - 15:08 #1
Har løst problemet..
SqlDataSource2.SelectParameters["hej"].DefaultValue = "Value";
Kan placeres under form load. meget simpelt
Avatar billede area404 Nybegynder
27. april 2009 - 15:08 #2
luk