Avatar billede encorez Nybegynder
20. april 2009 - 12:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

En select i en select

Hej

Jeg har en TABLE med en log med følgende felter og data som eksempel:

id  handling  IP      Session_id
1  TØJ      1.2.3.4  gb3567jd
2  DYR                gb3567jd
3  LEGO              gb3567jd
4  DYR      6.7.4.2  jsafh723
5  TØJ                jsafh723

Håber I kan følge mit eksempel. Jeg gemmer altså et session ID for hver log-entry, men gemmer kun IP adressen og nogle andre ting ved den første.

Tricket kommer så ved om jeg kan lave en forespørgsel på at få udtrækket alle rækker med nogle parametre MEN hvor session_id'et IKKE har en bestemt tilhørende IP.
Jeg vil f.eks. udtrække alle rækker med DYR, men vil ikke have dem fra IP 1.2.3.4.

Kan man lave noget acvanceret SQL der kan det?
Avatar billede RexReptiles Nybegynder
20. april 2009 - 13:05 #1
$result = mysql_query("SELECT DYR FROM tabel WHERE Session_id = $id");

side.php?id=gb3567jd

eller hvordan du nu styrer din session :-)

?!?

eller hva? - jeg ved ikke helt hva du vil - vil du hente alle andre end dem fra 1.2.3.4. eller hente en fra en bestemt seesion?
Avatar billede TorbenF Nybegynder
20. april 2009 - 13:11 #2
Mon dog ikke følgende skulle virke?! :)

select * from table where handling = "TØJ" and Session_id not in (select Session_id from table where IP = "1.2.3.4")