Avatar billede avlanden Nybegynder
19. april 2009 - 18:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til fejlmeddelse

Ved at lave en simpel hjemmeside, og så får jeg denne fejlmeddelse:

Fejlkode:
Error    2    'ASP.default_aspx' does not contain a definition for 'dato1_TextChanged' and no extension method 'dato1_TextChanged' accepting a first argument of type 'ASP.default_aspx' could be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)    C:\Documents and Settings\Administrator\Dokumenter\Visual Studio 2008\WebSites\WebSite2\Default.aspx    1    1    C:\...\WebSite2\

Fejlen er adresseret til (blå understregning af Visual Studio):
<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true"  CodeFile="Default.aspx.cs" Inherits="_Default" %>

Guiden jeg har fulgt er denne:
http://www.html.dk/tutorials/aspnet/lektion2.asp

Default.aspx:
Page Language="C#" AutoEventWireup="true"  CodeFile="Default.aspx.cs" Inherits="_Default" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>

    </div>

    <asp:TextBox ID="dato1" runat="server" Height="22px"
        ontextchanged="dato1_TextChanged" style="margin-left: 0px" Width="194px"></asp:TextBox>

        <asp:RequiredFieldValidator ID="RequiredFieldValidator1" runat="server"
            ErrorMessage="Indtast dato" ControlToValidate="dato1"
        Display="Dynamic"></asp:RequiredFieldValidator>
 <asp:RangeValidator ID="RangeValidator1" runat="server"
            ErrorMessage="Forkert dato" ControlToValidate="dato1"
        Display="Dynamic" MaximumValue="1-1-4000" MinimumValue="1-1-0001"></asp:RangeValidator>
    <br />
    <asp:TextBox ID="dato2" runat="server" Height="22px" style="margin-left: 13px"
        Width="191px"></asp:TextBox>
  <asp:RequiredFieldValidator ID="RequiredFieldValidator2" runat="server"
            ErrorMessage="Indtast dato" ControlToValidate="dato2"
        Display="Dynamic"></asp:RequiredFieldValidator>
         <asp:RangeValidator ID="RangeValidator2" runat="server"
            ErrorMessage="Forkert dato" ControlToValidate="dato2"
        Display="Dynamic" MaximumValue="1-1-4000" MinimumValue="1-1-0001"></asp:RangeValidator>
    <br />
 <asp:Button ID="beregnDato" runat="server" Text="Beregn dato"
        onclick="beregnDato_Click" />
    <br />
    <asp:Label ID="Resultat" runat="server"></asp:Label>
    </form>
</body>
</html>

Default.aspx.cs:
using System;
using System.Configuration;
using System.Data;
using System.Linq;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.HtmlControls;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Xml.Linq;

public partial class _Default : System.Web.UI.Page
{
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {

    }
    protected void beregnDato_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        // indholdet skal være korrekt
        if (Page.IsValid)
        {
            // konverterer værdierne i boksene til datoer
            DateTime d1 = Convert.ToDateTime(dato1.Text);
            DateTime d2 = Convert.ToDateTime(dato2.Text);

            // beregn
            double antalDage = d2.Subtract(d1).TotalDays;

            // vis resultat
            Resultat.Text = ("Der er " + antalDage + " mellem " + d1.ToString("F") + " og " + d2.ToString("F"));
        }

Jeg har gjort et eller andet der har fremprovokeret fejlen, ved bare ikke hvad. Spørgsmålet er stillet for at få en generel forståelse for fejlen, så jeg en anden dag selv kan se hvad jeg har gjort forkert.
Avatar billede keysersoze Guru
19. april 2009 - 21:14 #1
Du har sat din textbox op til eventen "ontextchanged" - men den metode der skal kaldes findes ikke i din kode. Slet ontextchanged="dato1_TextChanged"
Avatar billede avlanden Nybegynder
19. april 2009 - 21:28 #2
Tak skal du have - smid et svar :).
Avatar billede keysersoze Guru
19. april 2009 - 21:59 #3
svar :)