Avatar billede jesper2003 Nybegynder
18. april 2009 - 22:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

C++ til VB ???

Hej alle jeg har denne kode i C++ som jeg gerne vil lave om til VB. Men har ingen erfaring med C++ så kan ikke rigtig finde ud af det

Console.WriteLine("Forsøger at indlæse stationen `" + stationsTree1.SelectedNode.Text + "`");
                String checkIsStationTrueString = "IsStation=True";
                if (stationsTree1.SelectedNode.Tag.ToString() == checkIsStationTrueString)
                {
                    String stationIdentifier = stationsTree1.SelectedNode.Name;
                    String stationTitle = stationsTree1.SelectedNode.Text;
                    //GlueLiveXML glx = new GlueLiveXML();
                    Db.Db db = new Db.Db();
                    String stationURL = db.GetStationValueByIdentifier(stationIdentifier, "url");
                    if (stationURL.Length > 0)
                    {
                        Console.WriteLine("URL'en til radiostationen `" + stationIdentifier + "` er " + stationURL);
                        mainPlayer1.URL = stationURL;
                    }
                    else
                    {
                        Console.WriteLine("Kunne ikke indlæse radiostationen `" + stationTitle + "`, da dennes URL er ugyldig.");
                        String invalidCaption = "Ugyldig adresse";
                        String invalidText = "Radiostationen `" + stationTitle + "` indeholder en ugyldig adresse, og derfor kan stationen ikke afspilles.";
                        MessageBox.Show(invalidText, invalidCaption, MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Exclamation);
                    }
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2009 - 22:20 #1
Det er C# ikke C++.

Skal det laves om til VB.NET eller VB6 ?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2009 - 22:21 #2
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
19. april 2009 - 00:21 #3
Hej Arne okay mente ellers bare det var C++

Men tak for linket. Desvære kunne jeg ikke bruge det til noget alligevælg da jeg ikke helt forstår koden :( men du får selvfølgelig dine point.

Er ved at hjælpe min bror med noget han laver men vi kan ikke komme videre.

Er det noget du har tid / lyst at hjælpe med ? Kan nemlig huske du har hjulpet mig før vis jeg ikke taget helt fejl.

Han har oprettet et indlæg her på forummet

http://www.eksperten.dk/spm/872135
Avatar billede arne_v Ekspert
19. april 2009 - 01:47 #4
Hvis man skal oversætte fra A til B, så er et solidt kendskab til B nok en nødvendighed.

Jeg har set det andet spørgsmål, men jeg føler mig slet ikke hjemme i emnet at embedded en MediaPlayer.

Og et svar.