Avatar billede elohim Nybegynder
17. april 2009 - 16:20 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

PHP sikkerhed

Hej igen

Hvordan sikre man et site der er under et login script, sådan at
uanset hvilken sidde man åbner, uden at være logget ind, så ryger man tilbage til login siden.

f.eks. hvis man kender adressen på en bestemt side og vil se denne uden at være logget ind, og man forsøger at se denne, så vil man få en besked der siger at man ikke er logge ind, men kan "logge ind her "

hilsen Ib
Avatar billede elohim Nybegynder
17. april 2009 - 16:21 #1
PS jeg har altså en login side, men den er ikke sikker som ovenfor beskrevet
Avatar billede keysersoze Guru
17. april 2009 - 17:42 #2
Avatar billede majbom Novice
17. april 2009 - 18:58 #3
hvordan virker din login-funktion?
Avatar billede Henrik_JS Nybegynder
17. april 2009 - 22:40 #4
Du benytter sessions, deri kan du gemme eksempelvis $_SESSION['login'] = 1 hvis brugeren er logget ind, og checke med en if ($_SESSION['login'] != 1) { header("url:login.php"); }
else {kør siden!}

Håber jeg har forstået din post rigtigt.
Avatar billede webweaver Praktikant
17. april 2009 - 22:43 #5
Lav en fil, smid dette i;

function tjek_login() {

if (isset($_SESSION['logged_in'])) {

return true;

} else {

header("location:"www.site.dk/login.php");
return false;
exit;

}

Du includer filen øverst på de sidder funktionen skal gælde på.

For at det skal virke, kræver det at du har et login system som benytter sig af SESSIONS, hvilket også er den bedste måde at lave det på umiddelbart. Ved login, "opretter" du SESSIONEN "logged_in".

$_SESSION["logged_in"] = 1;

Husk at benytte session_start; rundt omkring. Sæt dig ind i det.
Du kan læse videre omkring det via linket postet tidligere i tråden :)
Avatar billede olebole Juniormester
18. april 2009 - 15:12 #6
<ole>

Man skal nok slette return false. Der skal bruges exit efter header'en - men den kommer scriptet jo aldrig til, hvis man i linjen forinden har forladt funktionen  ;o)

/mvh
</bole>