Avatar billede axel21 Juniormester
17. april 2009 - 15:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Clear cache virker ikke?

Jeg har følgende i min kode:

<head>

<?php
header('Cache-Control: no-cache no-store max-age=0');
?>

&

<?php

if(isset($_POST['send'])){
    if(is_numeric($_POST['antal'])){
        foreach ($_POST['id'] as $id => $val){
            if(!empty($virksomhedsnavn) && !empty($virksomhedsby) && !empty($_POST['titel'][$id]) && !empty($_POST['fornavn'][$id]) && !empty($_POST['efternavn'][$id]) && !empty($_POST['region'][$id]) ){

          $result = mysql_query(sprintf("INSERT INTO 10aarjub(titel, fornavn, efternavn, golf, bynavn, virksomhedsnavn, adresse, postnummer, region)
                                                            VALUES
                                                            ('%s', '%s', '%s', '%s', '%s', '%s', '%s', '%s', '%s')"
                                                            ,mysql_real_escape_string($_POST['titel'][$id])
                                                            ,mysql_real_escape_string($_POST['fornavn'][$id])
                                                            ,mysql_real_escape_string($_POST['efternavn'][$id])
                                                            ,mysql_real_escape_string($_POST['golf'][$id])
                                                            ,mysql_real_escape_string($virksomhedsby)
                                                            ,mysql_real_escape_string($virksomhedsnavn)
                                                            ,mysql_real_escape_string($virksomhedsadresse)
                                                            ,mysql_real_escape_string($virksomhedspostnummer)
                                                            ,mysql_real_escape_string($brugernavne)
                                                            ))
                                                            or die(mysql_error());

Jeg har en tilmeldingsside hvor man taster sine info og der efter trykker på send. Længere nede på samme side kan man se allerede tilmeldte personer.

Problemet er så bare, at de personer jeg viser på tilmeldingssiden hele tiden er et tryk bagud. Så når folk gerne vil sikre sig at de er tilmeldt, så trykker de jo selvfølelig opdater, med det resultat at de tilmelder sig igen.Er der nogen der har et smart trick til at undgå dette?
Avatar billede jordz Nybegynder
17. april 2009 - 19:58 #1
Du kan lave en simpel header('Location: '.dinlocation) så brugeren når de har submitted bliver sent til den samme side, så sørger du bare selv for at smide dem igennem siden igen (reloade!)
Avatar billede olebole Juniormester
18. april 2009 - 15:16 #2
<ole>

- og så tag og kik på MySQLI:
    http://dk2.php.net/manual/en/book.mysqli.php

- og prepared statements:
    http://dk2.php.net/manual/en/mysqli-stmt.prepare.php

Så slipper du helt for dine forsøg på at 'hacke' dig til bedre sikkerhed med bl.a. mysql_real_escape_string  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. april 2009 - 16:38 #3
Kunne det tænkes at du på din side henter data, og udskriver dem, førend du sætter de nye ind?
Avatar billede axel21 Juniormester
19. april 2009 - 20:02 #4
jordz: Tak for et super svar. ;-)

olebole: Det vil jeg da kigge på, meget interessant

erikjacobsen: Ja du har ret, men problemet er løst med location. Men ellers, korekt set.