Avatar billede t_grandjean Nybegynder
17. april 2009 - 13:31 Der er 8 kommentarer

Fejl i makro ved skift af arkplacering

Jeg har et excelark med en række knapper, der kalder en række functions. Men hvis jeg flytter excelarket til en ny placering, får jeg følgende fejl når jeg kalder mine functions:

Compile error:
Can't find project or library

Kode:
Private Sub CommandButton1_Click()
    test = opdaterFraRegark()
End Sub

Nogle, der kan give mig et hint til at komme uden om ovenstående?
Avatar billede supertekst Ekspert
17. april 2009 - 19:07 #1
Ny placering - hvad vil det sige?
Avatar billede t_grandjean Nybegynder
19. april 2009 - 16:04 #2
Det vil sige, den bliver lagt på en anden computer. Jeg har ladet mig forstå, det kan have noget at gøre med en "references" .dll fil?
Avatar billede supertekst Ekspert
19. april 2009 - 16:11 #3
Åbn VBA-vinduet når filen er åben:

Alt+F11 / Tools / References /

se i listen over referencer om der skulle være en bemærkning.
Avatar billede t_grandjean Nybegynder
21. april 2009 - 09:19 #4
Jeg kan umiddelbart ikke se en bemærkning i References. Dog ser det ud som om, der er tjekket af i forskellige bokse?
Avatar billede supertekst Ekspert
21. april 2009 - 17:29 #5
Du er velkommen til at sende filen til min mail (adresse under profil)
Avatar billede oyejo Nybegynder
21. april 2009 - 19:03 #6
Prøv å flytte excelarket til annen mappe eller annet drev på samme computer. sjek så om du får samme feil.
Avatar billede t_grandjean Nybegynder
27. maj 2009 - 14:56 #7
Jeg får også samme fejl, hvis jeg tilgår filen via Citrix på min hjemmecomputer. Men makroen kører fint på visse computere. Som jeg tidligere skriver, kan det så have noget at gøre med der er tjekket forskellige bokse af under References?
Avatar billede oyejo Nybegynder
27. maj 2009 - 15:06 #8
Hei,

Private Sub CommandButton1_Click()
    test = opdaterFraRegark()
End Sub

Hva hvis du erstatter Private Sub med Public Sub.
Blir det da noen endring?

Public Sub CommandButton1_Click()
    test = opdaterFraRegark()
End Sub