Avatar billede elohim Nybegynder
16. april 2009 - 22:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

if eller case funktion, kan den inde holde f.eks. en table

Jeg vil gerne lade en bruger indtaste den første del af en DB oprettelse, hvor de vælger f.eks. antal voksne der kommer til en begivenhed af en eller anden art. f.eks. en biograftur.

Så de indtaster deres navn og adresse og hvor mange der kommer og klikker på gam knappen, de ryger så over på en anden side, hvor id er taget med og deres navn vises, her skulle der så gerne være det antal tekstbokse svarende til det antal gæster de skrev på den forgående side.
Så gemmer man det hele med en update db.

Men jeg har problemer med at få en table til at virke indeni en
if sætning. jeg ved faktisk ikke om man kan det, men ellers kom med e tandet forslag.

Det er hele er for at undgå at have 50 tekstbokse på side 1, hvor man ikke skal måske bruge mere end 10 eller 20 hvis det er det antal der kommer til biograffen.

Jeg håber i forstår spørgsmålet ;-)

hilsen Ib
Avatar billede majbom Novice
16. april 2009 - 22:20 #1
du kan sagtens have et felt på side 1 hvor man taster et talt, for derefter at have det antal tekstboxe på side 2, som derblev tastet på side 1.

side 1

<input type="text" name="fields">

side 2

<?php
for($i=0;$i<$_POST['fields'];$i++){
  echo "<input type=\"text\" name=\"guest_".$i."\"><br>";
}
?>
Avatar billede fant0mas Nybegynder
16. april 2009 - 22:56 #2
<?php

echo '<form method="post">';

if(!isset($_POST['antal']) && !isset($_POST['step'])){
echo '<select name="antal">';
for($i=1;$i<50;$i++){
echo '<option value="'.$i.'">'.$i.'</option>';
}
echo '</select>';
}

if(isset($_POST['antal']) && is_numeric($_POST['antal'])){
echo '<input type="hidden" name="step" value="1" />';
for($i=1;$i<=$_POST['antal'];$i++){
echo 'Nr:'.$i. ' <input type="text" name="gaest[]" value="" /><br />';
}
if(isset($_POST['step'])){
foreach ($_POST['gaest'] as $guest){
echo $guest.'<br />';
}
echo '<input type="submit" name="send" value="send" /></post>';
?>
Avatar billede elohim Nybegynder
17. april 2009 - 00:53 #3
okey fant0mas, du har fat i noget der.
nok til at jeg kan arbejde videre med det, takker.

drop et svar ;-))
Avatar billede elohim Nybegynder
17. april 2009 - 01:06 #4
hvis du har lyst må du godt lave et forslag til :

en lejr hvor folk kan melde sig til på nettet.
De indtaster navn, adresse, telefon, antal voksne og antal børn
på side 1 i en form(den har jeg styr på)

til side 2 sender jeg "antal voksne" og "antal børn"
OG jeg får dem også fint over. og du har jo vist at man dynamisk kan styre antal nye tekstbokse på side 2 (fint)
på side 2 kan man så skrive nogle navne ind og alder for både voksne og børn.  ------------  ------------
                -  navn    -  -  alder  -  "send" til db
                ------------  ------------

Dette resultat updates på i db hvor man just er oprettet på side 1.

;-)

hilsen Ib
Avatar billede elohim Nybegynder
17. april 2009 - 01:09 #5
PS name på side textbox er

voksne_navn1 til 10 og voksne_alder1 til 10

og

børn_navn1 til 10 og børn_alder1 til 10
Avatar billede fant0mas Nybegynder
17. april 2009 - 01:23 #6
Giv points til splazz.
Du burde kunne klare resten, ellers så spørg.
Avatar billede majbom Novice
17. april 2009 - 08:13 #7
skal vi ikke dele dem fant0mas?

du kom trods alt med en mere detaljeret forklaring på mit eksempel :)
Avatar billede elohim Nybegynder
17. april 2009 - 08:37 #8
okey fant0mas, men takker for det modtagne.

Hilsen Ib