Avatar billede szaabi Nybegynder
16. april 2009 - 21:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sorter farvede celler[conditional formatting]

Hej gutter

jeg har søgt i tidligere tråde, og har ikke rigtig kunne finde et lignende tilfælde. Jeg har et kæmpe ark med en masse data, over 12000 rækker. Jeg har lavet en sammenligning af datasæt med en conditional formatting, hvis værdien er ens bliver den grøn og hvis den ikke er ens bliver den rød. Ud af disse +12000 rækker er der 5-6 som bliver rød, dem ønsker jeg sorteretså jeg får alle de røde felter øverst.

Hvad er den letteste metode, udover at skulle skrive et script?

på forhånd tak

Sami
Avatar billede jens48 Ekspert
16. april 2009 - 22:02 #1
Lav en ekstra kolonne, sæt samme betingelse op som under betinget formattering og sorter på den nye kolonne
Avatar billede szaabi Nybegynder
16. april 2009 - 22:06 #2
hej Jens
Jeg kan ikke rigtig følge dig...Hvis jeg laver en ekstra kolonne og sorterer, så vil den da sortere efter de værdier som er indtastet i cellerne og ikke farverne?
Avatar billede japping Nybegynder
16. april 2009 - 22:23 #3
Opret en ekstra kolonne som er 0 hvis de to værdier er forskellige og 1 hvis der er ens. Det kan du gøre ved at skrive:
=hvis(a1=b1;1;0)
Når denne formel er indført i den nye kolonne kan du bare sortere alle datasæt efter kolonnen i faldende rækkefølge og din opgave er løst.
Avatar billede szaabi Nybegynder
16. april 2009 - 22:31 #4
Selvfølgelig, jeg kunne vist ikke se skoven for bare træer. Tak for svaret japping