Avatar billede dk-andersson Nybegynder
16. april 2009 - 13:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

skift produkt nøgle på office 2003

Hej

Jeg skal ændre en produkt nøgle på min sviremors computer. Mit problem er bare at hun bor i den anden ende af Danmark.

Så mit spørgsmål er om man ikke kan lave et script som kan slette hindes produkt nøgle inde i regedit.??

Her er stien til produkt nøglen.
HKEY_LOCAL_MACHINE >>> SOFTWARE >>> Wow6432Node >>> Microsoft >>> Office >>> 11.0 >>> Registration

Min ide var så at den bare kunne slette alt hvad der ligger under denne mappe. Dette vil nemlig medfør at hun igen skal indskrive en produkt nølge.
Avatar billede dk-andersson Nybegynder
16. april 2009 - 13:21 #1
sorry forkert sti.. det var til et 64 bit windows og hun har 32 bit.

men her er stien.
HKEY_LOCAL_MACHINE >>> Software >>> Microsoft >>> Office >>> 11.0 >>> Registration

Nogen som kan lave dette lille script eller hjælpe mig på vej.. ;-)
Avatar billede CCodam Nybegynder
16. april 2009 - 13:38 #2
Here you go, kopier ind i notepad og gem det som filnavn.vbs

On Error Resume Next

Const HKEY_LOCAL_MACHINE = &H80000002

strComputer = "."
strKeyPath = "Software\Microsoft\Office\11.0\Registration"

Set objRegistry = GetObject("winmgmts:\\" & _
    strComputer & "\root\default:StdRegProv")

DeleteSubkeys HKEY_LOCAL_MACHINE, strKeypath

Sub DeleteSubkeys(HKEY_LOCAL_MACHINE, strKeyPath)
    objRegistry.EnumKey HKEY_LOCAL_MACHINE, strKeyPath, arrSubkeys

    If IsArray(arrSubkeys) Then
        For Each strSubkey In arrSubkeys
            DeleteSubkeys HKEY_LOCAL_MACHINE, strKeyPath & "\" & strSubkey
        Next
    End If

    objRegistry.DeleteKey HKEY_LOCAL_MACHINE, strKeyPath
End Sub

ADVARSEL: Dette script sletter Registration og alt derunder, undertegnede har ikke testet scriptet selv og eftervirkningerne heraf
Avatar billede dk-andersson Nybegynder
16. april 2009 - 13:51 #3
tak men sletter det også mappen Registration?.. for det skal den helst ikke..;-)
Avatar billede CCodam Nybegynder
16. april 2009 - 14:18 #4
#3 Ja det gør den, hvis du gerne vil have at Registration stadig skal være der, er det nemmeste at oprette denne key igen bagefter, brug i såfald dette script i stedet:

On Error Resume Next

Const HKEY_LOCAL_MACHINE = &H80000002

strComputer = "."
strKeyPath = "Software\Microsoft\Office\11.0\Registration"

Set objRegistry = GetObject("winmgmts:\\" & _
    strComputer & "\root\default:StdRegProv")

DeleteSubkeys HKEY_LOCAL_MACHINE, strKeypath
CreateKey HKEY_LOCAL_MACHINE, strKeypath

Sub DeleteSubkeys(HKEY_LOCAL_MACHINE, strKeyPath)
    objRegistry.EnumKey HKEY_LOCAL_MACHINE, strKeyPath, arrSubkeys

    If IsArray(arrSubkeys) Then
        For Each strSubkey In arrSubkeys
            DeleteSubkeys HKEY_LOCAL_MACHINE, strKeyPath & "\" & strSubkey
        Next
    End If

    objRegistry.DeleteKey HKEY_LOCAL_MACHINE, strKeyPath
End Sub

Sub CreateKey(HKEY_LOCAL_MACHINE, strKeyPath)
    objRegistry.CreateKey HKEY_LOCAL_MACHINE, strKeyPath
End Sub