Avatar billede pcdl Nybegynder
16. april 2009 - 13:08 Der er 5 kommentarer

Hvad er problemet med denne sql sætning ?

sql = "SELECT COUNT(pageimage_id) FROM pageimages WHERE pageimage_page_id = " & page_id & _
" UNION SELECT pageimage_index FROM pageimages WHERE pageimage_id = " & pageimage_id
Avatar billede CCodam Nybegynder
16. april 2009 - 13:19 #1
Jeg ved ikke om det har noget med at gøre:
Notice that each SELECT statement within the UNION must have the same number of columns. The columns must also have similar data types. Also, the columns in each SELECT statement must be in the same order.

Count vil altid give en Int som datatype, hvilken datatype er din pageimage_index?
Avatar billede softspot Forsker
16. april 2009 - 13:30 #2
Hvad er det du vil opnå?
Avatar billede pcdl Nybegynder
16. april 2009 - 13:31 #3
det er fordi jeg havde glemt hvad union rigtig gør :) men nogen der så ved hvordan jeg kan lave 2 forskellige select fra samme tabel i et rs ?
Avatar billede softspot Forsker
16. april 2009 - 13:41 #4
Adskille dem med semikolon (virker ikke i access):

sql = "SELECT COUNT(pageimage_id) FROM pageimages WHERE pageimage_page_id = " & page_id & _
"; SELECT pageimage_index FROM pageimages WHERE pageimage_id = " & pageimage_id

og så benytte

set rs = rs.NextRecordset

for at hente det næste recordset efter du har kigget på det første...
Avatar billede softspot Forsker
16. april 2009 - 13:41 #5
Den hedder muligvis rs.NextResult, hvis NextRecordset ikke fungerer... :-)