Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
16. april 2009 - 00:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Countup??

Er igang med at lære vb, og tænkte på hvordan man kunne lave en timer der laver Sendkeys.Send fra 1 og så 2,3,4,5,6 osv uden at bare sætte sig til at skrive dem selv ind.

Tak på forhånd.
Avatar billede CCodam Nybegynder
16. april 2009 - 01:03 #1
Kan du prøve at uddybe lidt mere, hvad du vil bruge applikationen til? og hvad præcist du mener med en timer?

Fx vil følgende skrive 12345678910 med 1 sekunds mellemrum

For i = 1 To 10
  System.Threading.Thread.Sleep(1000)
  SendKeys.Send(i)
Next i
Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
16. april 2009 - 01:10 #2
Ja altså vil rigtig bruge den til chatten "Netstationen"
Sådan til den starter med at skrive:
/goto 1
1 sekund efter eller noget så /goto 2
og sådan skal den forsætte op af indtil man stopper timeren
Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
16. april 2009 - 01:29 #3
Jeg prøvede lige at lave det her, men så gik hele min computer i stå et lille stykke tid.

    Private Sub Timer1_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Timer1.Tick
        If Timer1.Enabled = True Then
            SendKeys.Send("/goto ")
            For i = 1 To 10

                System.Threading.Thread.Sleep(2000)
                SendKeys.Send(i)
                SendKeys.Send("{ENTER}")
            Next i
        End If
    End Sub
End Class
Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
16. april 2009 - 01:40 #4
Går i seng.. Håber i har nogle svar til mig imorgen (:
Avatar billede CCodam Nybegynder
16. april 2009 - 01:45 #5
#2 Har du Visual Studio eller lignende til at lave en VB.net Windows Forms Applikation?

I såfald:
- Lav en ny Windows Form Vb.Net applikation
- Fra Toolboxen, træk 2 knapper over i formen, under properties, giv dem text: "Start" og "Stop" og (name): "btnStart" og "btnStop"
- Fra Toolboxen, træk en timer over på din form, under properties, sæt interval til 1000 og (name) til sendkeyTimer
- Dobbeltklik på din form, så du kommer ind i scripting delen

Kopier følgende ind:

Public Class Form1
    Dim count As Integer = 1
    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load

    End Sub

    Private Sub btnStart_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnStart.Click
        sendkeyTimer.Enabled = True
    End Sub

    Private Sub btnStop_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnStop.Click
        sendkeyTimer.Enabled = False
    End Sub

    Private Sub sendkeyTimer_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles sendkeyTimer.Tick
        SendKeys.Send("/")
        SendKeys.Send("g")
        SendKeys.Send("o")
        SendKeys.Send("t")
        SendKeys.Send("o")
        SendKeys.Send(" ")
        SendKeys.Send(count)
        SendKeys.Send("{ENTER}")
        count += 1
    End Sub
End Class
Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
16. april 2009 - 03:30 #6
Har lagt i 2 timer nu, og har indset at jeg ikke kan sove.
Og det er den bedste forklaring jeg nogen sinde har set, og så virker det enda :D
Har bare nogle få problemer med at den skriver nogle bogstaver dobbelt. Men det virker!
Avatar billede CCodam Nybegynder
16. april 2009 - 11:41 #7
#6 Det virker da godt nok underligt at den skriver nogle at bogstaverne dobbelt :|
Det kan være det hjælper, hvis du forlænger Timerens interval til 2000 (2sec) og så indsætter System.Threading.Thread.Sleep(100) mellem hvert bogstav, for at give computeren lidt tid, men det burde nu ikke være nødvendigt...

Ellers må du endelig skrive, hvis du har andre problemer eller ønsker til andre funktionaliteter i scriptet :)
Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
16. april 2009 - 13:49 #8
Det prøver jeg lige.
Men det er kun i den chat der, den gør det ikke i Notesblok eller msn f.eks.