Avatar billede moun Nybegynder
15. april 2009 - 14:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

WebPython: Eksekvering af fil online

Hej allesammen.

Jeg har i længere tid siddet og både bikset og bakset med det her problem, så håber en af jer har en løsning der er nem og lige til :)

Problemet er dette:

Jeg skal lavet en logud knap.

Jeg har lavet et "mark" i html'en --> ?mark=logout som python opfanger med noget i denne stil:

if form,getValue == "logout":
      Controller.deleteCookie() <--- funktion der sletter cookien
      ?
Her er det så meningen at den skal åbne den .py fil som er forsiden --> index.py. Problemet er bare at den ikke gider og køre den fil. Umiddelbart prøvede jeg denne løsning:

if form,getValue == "logout":
      Controller.deleteCookie() <--- funktion der sletter cookien
      execfile

Men den virker desvære ikke.

Håber i kan hjælpe, for jeg syntes næsten jeg har prøvet alt :)

Alt godt fra Emil :)!
Avatar billede j4k0b Nybegynder
15. april 2009 - 15:00 #1
Hvilket framework benytter du? Kan du ikke importere 'index' og kalde en funktion derfra?

Ellers mangler du nogen argumenter til execfile()

http://docs.python.org/library/functions.html#execfile
Avatar billede moun Nybegynder
15. april 2009 - 15:46 #2
Hej

Jeg benytter ikke noget specifikt framework, bare basic python.

Hvis jeg skal importere min index og den ligger i en parent directory, hvordan gør jeg så det?

vh. Emil
Avatar billede j4k0b Nybegynder
15. april 2009 - 16:54 #3
Mappen hvor index.py ligger i skal være et kendt Python-modul for parseren, dvs.:

1) Du skal tilføje stien til mappen hvor index.py ligger i til sys.path (se eksempel nedenfor)
2) Du skal oprette en fil ved navn __init__.py i mappen hvor index.py ligger i (filen kan være tom - bare den eksisterer)

-----------------------------

import sys
sys.path.append('/www/mitsite/htdocs')

from index import minFunktion

minFunktion()
Avatar billede j4k0b Nybegynder
15. april 2009 - 16:57 #4
PS: Hvis du har mange forskellige mapper i sys.path som indeholder en fil ved navn index.py kan du nemt få nogen problemer med at importere den korrekte. I stedet vil jeg anbefale dig at tilføje den mest overordnede mappe i din hjemmeside til sys.path, eksempelvis:

-----------------------------

import sys
sys.path.append('/www/mitsite')

from htdocs.index import minFunktion

minFunktion()
Avatar billede moun Nybegynder
16. april 2009 - 09:16 #5
Mange tak for hjælpen, det virker nu :)

smid et svar :)
Avatar billede j4k0b Nybegynder
16. april 2009 - 09:50 #6
super :)