Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
15. april 2009 - 10:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

System.Net.Mail.SmtpFailedRecipientException

Jeg har lavet følgende funktion på min hjemmeside.

        Dim wMessage, wQuoteNo, wOrderNo, wInvoiceNo As String
        Dim wTo, wName, wFrom, wAddress, wZipCity, wCountry, wPhoneNo As String

        Dim smtpMail As System.Net.Mail.SmtpClient = New System.Net.Mail.SmtpClient
        Dim Objmail As New System.Net.Mail.MailMessage
        Dim wMessage As String

        wMessage = "<p style='FONT-SIZE: 12px; FONT-FAMILY: Verdana'>" & TBMessage.Text & "</p><hr /><p style='FONT-SIZE: 13px; FONT-FAMILY: Verdana; color:#FF0000; font-weight:bold; text-decoration:underline;'>Contactinformation:</p><TABLE cellSpacing='0' cellPadding='4' border='0' width='100%' style='FONT-SIZE: 12px; FONT-FAMILY: Verdana'><TR><TD align='right' width='150'><strong>Name:</strong></TD><TD>" & wName & "</TD></TR><TR><TD align='right' width='150'><strong>E-mail:</strong></TD><TD>" & wFrom & "</TD></TR><TR><TD align='right' width='150'><strong>Address:</strong></TD><TD>" & wAddress & "</TD></TR><TR><TD align='right' width='150'><strong>Postalcode and city:</strong></TD><TD>" & wZipCity & "</TD></TR><TR><TD align='right' width='150'><strong>Country:</strong></TD><TD>" & wCountry & "</TD></TR><TR><TD align='right' width='150'><strong>Phone:</strong></TD><TD>" & wPhoneNo & "</TD></TR><TR><TD align='right'>&nbsp;</TD><TD>&nbsp;</TD></TR><TR><TD align='right'><strong>Quote No.: </strong></TD><TD>" & wQuoteNo & "</TD></TR><TR><TD align='right'><strong>Order No.: </strong></TD><TD>" & wOrderNo & "</TD></TR><TR><TD align='right'><strong>Invoice No.: </strong></TD><TD>" & wInvoiceNo & "</TD></TR></TABLE>"

        smtpMail.Host = "smtp.server.ved.min.udbyder"
        Objmail.To.Clear()
        Objmail.To.Add(New System.Net.Mail.MailAddress(wTo))
        Objmail.From = New System.Net.Mail.MailAddress(TBEmail.Text)
        Objmail.Subject = "From Website - Enquiry regarding: " & DDLEnquiry.SelectedItem.Text
        Objmail.IsBodyHtml = True
        Try
            Objmail.Body = wMessage
            smtpMail.Send(Objmail)
        Catch ex As Exception
            LblMessage.Text = "Error: " & ex.ToString()
        End Try

Den virker upåklageligt .... næsten
Alt afhængig af hvilket problem kunden har, bliver den indtastede information sendt hen til den ansvarlige medarbejder.

Her kommer så mit problem...
Jeg vil gerne sende en bekræftelse ud til kunden - og i funktionen bytter jeg bare om på fra og til adresserne. Jeg får følgende fejl:
Error: System.Net.Mail.SmtpFailedRecipientException: Mailbox unavailable. The server response was: No such domain at this location (MinPrivateEmail@hotmail.com)

Jeg har talt med min udbyder. De har åbnet for adgangen, og testet den, men jeg kan ikke få det til at virke fra min kode.
Jeg har prøvet:
        smtpMail.Host = "smtp.server.ved.min.udbyder"
        smtpMail.Host = "smtp.server.ved.min.udbyder:portnr"
        smtpMail.Host = "ip.på.min.smtpserver"
        smtpMail.Host = " ip.på.min.smtpserver:portnr"

Nogle der kan hjælpe mig med at sætte det op?
Avatar billede CCodam Nybegynder
15. april 2009 - 11:25 #1
Har du tilladt relaying på din SMTP server?:
- Start -> All Programs -> Administrative Tools -> Internet Information Services (IIS) Manager
- Højreklik "Default SMTP Virtual Server" og klik Properties
- Fanebladet Access -> Relay
- Add 127.0.0.1 til listen
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
15. april 2009 - 13:35 #2
Jep - alt er sat op som det skal - det er min kodning det er galt med.

Jeg har fået at vide det er port 2525 jeg vil sende igennem… Det er den eneste forskel i forhold til den normale port 25
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
15. april 2009 - 13:58 #3
Jeg tester via localhost.

Nu har jeg også prøvet følgende:
smtpMail.Host = "URL.Udbyder.dk"
smtpMail.Port = "2525"

Dette giver følgende fejl:
Error: System.Net.Mail.SmtpException: Failure sending mail. ---> System.Net.WebException: Unable to connect to the remote server ---> System.Net.Sockets.SocketException: Et forbindelsesforsøg mislykkedes, fordi den, der tilsluttede, ikke svarede korrekt efter en periode, eller forbindelsen mislykkedes, fordi den tilsluttede vært ikke svarede

smtpMail.Host = "IP"
smtpMail.Port = "2525"

Dette giver følgende fejl:
Error: System.Net.Mail.SmtpException: Service not available, closing transmission channel.

Som sagt så har jeg fået at vide fra min udbyder at jeg skal sætte noget op i min kode for at det skal kunne køre.

Tror du det vil køre når jeg får lagt det op på selve serveren - og at fejlen er fordi jeg tester lokalt?
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
03. juli 2009 - 09:11 #4
HJÆLP!!!
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
27. oktober 2009 - 09:41 #5
Lukker....
Fandt ikke en løsning