Avatar billede larsen45 Juniormester
15. april 2009 - 09:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Nyhedsbrev ASP formular tilmeld afmeld

Hej eksperter.

Hvordan for man en formular til at spille sammen med en Mysql database.

Hvis vi tager udgangs punkt i denne formular:

<form method="POST" name="nyhedsbrev" action="">
    <p style="margin-top: 0; margin-bottom: 0">
    <input type="text" name="T1" size="20"></p>
    <p style="margin-top: 0; margin-bottom: 0">
    <input type="submit" value="Send" name="a1"><input type="reset" value="Afmeld" name="a2"></p>
</form>

Meningen er at folk skal kunne tilmelde sig et nyhedsbrev, hvor deres mail bliver lagt i databasen, og hvis folk derefter ønsker at afmelde sig igen efter en periode igen skal de kunne klikke på knappen ved siden af, og få en direkte besked nede under at de nu er afmeldt nyhedsbrevet.

Det vil sige en besked skal fremkomme at nu er de tilmeldt eller afmeldt lige nede under formularen.

Men hvordan klarer man lige dette?

Databasenavn: testdatabase
Tabel: testtabel
Felter: id, email, ip, land, browser.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
15. april 2009 - 10:33 #1
Du kan ikke poste data direkte fra en form til MySQL.

Du skal skrive en side i PHP, ASP, JSP eller andet, som så opretter/sletter data i din MySQL database.
Avatar billede larsen45 Juniormester
15. april 2009 - 11:19 #2
Hej fsconsult.dk.

Jep det skal også være i asp.
Jeg skrev i overskriften at det er asp som folk skal bruge til at framelde sig eller tilmelde sig nyhedsbrevet med.

Det som jeg skal have hjælp med er selve opsætningen til asp delen. Og så lige at få sendt formualaren videre til asp delen.
Så enten tilmelder eller afmelder fra databasen af, og giver en besked om at det er tilmeldt eller afmeldt til personen.

Men det ville være super hvis man samtidigt med kunne smide en mail afsted til folk, som lige fortalte det samme som det skal på asp siden.

jeg har idag one.com ved ikke lige hvad mailscript de bruger.
Avatar billede larsen45 Juniormester
17. april 2009 - 20:20 #3
lukker