Avatar billede kolme Nybegynder
14. april 2009 - 17:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ved kopi af ark disables VBA hændelser for arket

Hej

Jeg har et problem jeg desværre ikke har kunnet finde en løsning på ved at google. Måske fordi jeg ikke ved hvad jeg skal google efter.

Jeg har nogle events der kører når et ark ændres, før dobbeltklik i celle osv. Det fungerer fint når jeg lige har åbent min workbook. Men ligeså snart jeg kopierer arket holder det op med at virke. Er der nogen der har prøvet det samme? Hvis jeg lukker excel og genåbner fungerer det hele fint igen. VBA-koden er knyttet til det enkelte ark og bliver fint kopieret med over...

Jeg skal gerne prøve at afdække mit problem yderligere, hvis ovenstående er for mangelfuldt. Jeg anvender excel 2007, dansk udgave.
Avatar billede tg4600 Nybegynder
15. april 2009 - 07:26 #1
Har du et eksempel på den kode der ikke virker efter kopiering til nyt ark?

Når du lukker/gen-åbner virker koden så i bode det originale og det kopierede ark?

/TG
Avatar billede kolme Nybegynder
15. april 2009 - 08:55 #2
Jeg har fundet fejlen. Jeg har ved min kopiering af arket også disabled Application.Events og dum som jeg var havde jeg ikke slået skidtet til igen.... Nogle gange hjælper det at sove på tingene! :-)