Avatar billede fengzebabz Nybegynder
14. april 2009 - 15:36 Der er 5 kommentarer

Problemer med opstart efter udskiftning af PSU

Hej Ekspert-folk.

For nyligt købte jeg et ATI Radeon HD3850, og var rigtig glad for det, men efter nogle dage gad computeren ikke starte. Jeg kiggede på æsken og stod at min PSU ikke var god nok. Så jeg besluttede mig for at købe en ny, denne gang på 500 watt. Efter noget tids bøvl med at få sat den til og få ledningerne til at passe, brokker computeren sig. Den gider kun at køre i et splitsekund hvor blæserne lige når at gå igang, og derefter slukker den.

Strøm til mobo er sat i.

Hvad har jeg gjort galt?
MVH
Jonas
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2009 - 15:53 #1
Avatar billede fengzebabz Nybegynder
14. april 2009 - 18:06 #2
1. der står "450 Watt or greater power supply"

2. mit er AGP (mit mobo er ret gammelt).
Avatar billede fengzebabz Nybegynder
14. april 2009 - 18:07 #3
Udover det har jeg jo brugt den i ca. 3 døgn inden den ikke gad samarbejde til sidst?
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2009 - 07:36 #4
ATI Radeon HD 3870 and ATI Radeon HD 3850 System Requirements
PCI Express® based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard
450 Watt or greater power supply with 75 Watt 6-pin PCI Express® power connector recommended (550 Watt and two 6-pin connectors for dual ATI CrossFireX™)
Certified power supplies are recommended
1GB of system memory recommended
Installation software requires an optical drive
DVD playback requires DVD drive
Blu-ray™ / HD DVD playback requires a Blu-ray / HD DVD drive
For a complete ATI CrossFireX™ system, additional ATI Radeon™ HD 3800 series graphics card(s), an ATI CrossFireX Ready motherboard and one ATI CrossFireX Bridge Interconnect cable per board (included) are required

se lige der også står anbefalet 550 watt - det er det jeg mener er problemet hvis du har sat kablerne rigtigt.
Avatar billede fengzebabz Nybegynder
15. april 2009 - 14:44 #5
Er det ikke kun hvis man kører CrossFire (som er noget á la SLi)? Og jeg har jo kun ét kort i?