Avatar billede hundevennen Nybegynder
14. april 2009 - 13:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Søge på ugenr fra datoer i database

Jeg har en access database med 2 felter med datoer datofra og datotil.

Jeg vil gerne via en søgeskabelon i ASP søge i databasen og finde hvad der er af resultater for f.eks uge 50, -altså noget med

Select * from database where datofra = (request.form("uge")=50)
Altså hent alle de datofra der er indeholdt i uge 50

access felterne for datoerne er datofelt
Håber det gir mening
Avatar billede melieha Nybegynder
14. april 2009 - 13:16 #1
Hvis datotil og datofra er datoer (Som i 14/04-2009), så vil det nemmeste vel være at konvertere din UGE til en dato, eksempelvis den første (Og måske også sidste) dato i ugen, med den teknik burde du kunne søge via "between" i SQL, og så selv trække hele ugen hvis nødvendigt.
Avatar billede bramsing Nybegynder
14. april 2009 - 13:20 #2
Måske dette kan hjælpe dig på vej

WHERE DATEDIFF(week,[datofra],getdate(en given dato)) = 0

(0 = hvor mange uger der skal være mellem de 2 givne datoer (den fra databasen og den du definere))
Avatar billede hundevennen Nybegynder
14. april 2009 - 13:34 #3
melieha - Det er til et intranet hvor mange brugere skal kunne søge via en skabelon, hvor man bare vælger f.-eks uge 50 og trukket på en submitknap og derefter fremkommer alt der står i databasen i uge 50.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
14. april 2009 - 13:35 #4
bramsing - kan man hente week fra en form og "en given dato" - kunne det ikke være dags dato?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
14. april 2009 - 13:37 #5
bramsing - ved nærmere læsning af din løsning duer den ikke - jeg skal kunne vælge på en form, - f.eks uge 50 eller skrive 50 i et formfelt og derefter submitte en asp side der gir mig resultatet
Avatar billede bramsing Nybegynder
14. april 2009 - 13:39 #6
Jeg fik faktisk skrevet forkert kan jeg se...
WHERE DATEDIFF(week,[datofra],getdate()) = 0
eller
WHERE DATEDIFF(week,[datofra],en given dato) = 0
Avatar billede bramsing Nybegynder
14. april 2009 - 13:52 #7
Kan datepart("ww", now, vbMonday, vbFirstFourDays) bruges ??
Avatar billede hundevennen Nybegynder
14. april 2009 - 14:00 #8
aner det ikke
Avatar billede bramsing Nybegynder
14. april 2009 - 14:20 #9
Prøv evt. WHERE "& datepart("ww",Cdate(datofra), vbMonday, vbFirstFourDays) &" = "&&"request.form("uge")"

eller noget i den dur...
Avatar billede bramsing Nybegynder
14. april 2009 - 14:21 #10
pladder... kollonen hedder jo ikke ugenummeret...
Avatar billede hundevennen Nybegynder
16. april 2009 - 13:00 #11
lukker her og prøver noget andet