Avatar billede ken9 Nybegynder
13. april 2009 - 20:08 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Natklub: Aldersgrænse skal defineres

Hejsa Eksperter!

Jeg skal bruge et script, der kan udregne den dato gæsterne skal have fødselsdag før, for at være gammel nok til at besøge natklubben.

Så er vores dørmænd fri for at stå og regne frem og tilbage hver gang vi holder åbent :-)

Jeg forestiller mig at man har en variabel med datoen samt aldersgrænsen ala det her:

$dato = '01-04-2009';
$graense = '18':

.. og så regner scriptet selv tilbage i tiden, og finder den dato alle gæsterne skal have fødselsdag før, for at være gamle nok :-)

Jeg håber I kan hjælpe mig!

På forhånd mange tak.
Avatar billede maniactor Nybegynder
13. april 2009 - 20:32 #1
Du kan evt. nøjes med at angive årstallet, og så trække 18 fra.

$aar = '2009';
$graense = '18';

$foedselsaar = $aar - $graense;

Og så udskrive den aktuelle dato efterfulgt af årstallet.

Men ærlig talt, så er det nemmere at trække 18 fra årstallet i hovedet, og datoen er jo den aktuelle dato altid.
Avatar billede riversen Nybegynder
13. april 2009 - 20:35 #2
undskyld, men hvor svært kan det lige være for dem =0) ? Træk 18 fra det nuværende årstal. Er man født før dags dato med det beregnede årstal er alt ok ellers ikke. Kan de ikke klare det uden et program? Evt. hjælp dem med det inden dørene åbnes.

Hvis ikke de kan gøre det, så er det nøjagtigt det samme du skal foretage dig rent programmatisk.
Avatar billede lakridserne Nybegynder
13. april 2009 - 20:41 #3
maniactor har fat i noget, men jeg ville, for at gøre det nemmere (du skal ikke skrive det rigtige årstal ved årsskiftet), erstatte følgende:

$aar = '2009';

med

$aar = "date(\"Y\")";
Avatar billede olebole Juniormester
14. april 2009 - 09:17 #4
<ole>

*LoL* Det er godt nok utroligt, hvad man kan finde på at gøre mere besværligt med IT  :D

/mvh
</bole>