Avatar billede jowii Nybegynder
12. april 2009 - 19:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tilpasset browservindue

Hej,

Man kan ændre mange ting í et vindue, hvis man bruger popo-up vindue:

<a href="http://www.hjemmeside.dk" onclick="window.open('hjemmeside.html','','scrollbars=no, height=xx, width=xx, top=xx, left=xx, toolbar=no, status=no, resizable=no, directories=no, location=no, menubar=no ');return false;">Dit link</a>

Jeg ønsker dog ikke at skulle trykke på et link, før at disse indstillinger træder i kraft. Er det muligt at få indstillingerne til at træde i kraft på "side1" i stedet for at skulle besøge "side1" for at linke til "side2".
Indstillingerne skal altså virke på "side1" uden der er brug for at linke eller det der er værre :-)

Mvh. Jowii
Avatar billede RexReptiles Nybegynder
12. april 2009 - 19:41 #1
Du kan lave det så du ikke behøver at trykke men den automatisk udfører sin popup funktion.

men det browser vindue folk kommer ind fra kan du ikke manipulere med.´- desuden er det vildt dårligt stil hvis man kunne - mange ville bliver lettere irreteret over det.

jeg kan droppe en autofunktion i et svar hvis du vil prøve den løsning.
Avatar billede jowii Nybegynder
12. april 2009 - 20:26 #2
Ja prøv det.

Kan det laves på en måde udenom javascript?
Hvis der kommer yderligere spørgsmål til emnet, håber jeg du vender tilbage med svar, selvom du får points nu :-)
Avatar billede RexReptiles Nybegynder
12. april 2009 - 20:31 #3
gør ud fra du har dit script et sted i kilden.
så smider du dette ind i din <body>

onload="window.open('hjemmeside.html','','scrollbars=no, height=xx, width=xx, top=xx, left=xx, toolbar=no, status=no, resizable=no, directories=no, location=no, menubar=no ');return false;"

eksml.

<body onload="window.open('hjemmeside.html','','scrollbars=no, height=xx, width=xx, top=xx, left=xx, toolbar=no, status=no, resizable=no, directories=no, location=no, menubar=no ');return false;">

er ikke lige sikker på andre metoder.. men kan være en lidt mere sindsyg expert træder til hvis du opretter en ny tråd omkring det

du spørg bare løs - så længe vi holder os på dette emne
Avatar billede RexReptiles Nybegynder
12. april 2009 - 20:32 #4
og et svar
Avatar billede jowii Nybegynder
12. april 2009 - 21:00 #5
Det var ikke helt sådan jeg havde forestillet mig det.
Siden med den kode du gav mig, skal ikke også åbnes.
Den skal lukkes igen, således at det kun er "side2" der åbnes.
Pt. bliver "side1" åbnet, og så kommer der pop-up med "side2". Er det ikke muligt at lukke "side1" automatisk igen?
Avatar billede RexReptiles Nybegynder
12. april 2009 - 21:10 #6
du kan prøve med java script:window.close();

eksl.
<body onload="window.open('hjemmeside.html','','scrollbars=no, height=xx, width=xx, top=xx, left=xx, toolbar=no, status=no, resizable=no, directories=no, location=no, menubar=no ');return false;java script:window.close();">

men folk vil få en meddelse fra browseren - "webstedet prøver at lukke denne side"
Avatar billede RexReptiles Nybegynder
12. april 2009 - 21:13 #7
Du kan ik bare lukke deres webbrowser som de kommer ind af, mange browsere benytter faner og disse ville jo blive lukket samtidigt og så besøger folk da aldrig dit websted igen hvis du lukker deres aktive sider..

desuden skal de fleste også tillade pop up vinduer fra dit websted - så derfor er den smarteste ide at oplyse dem om at dit websted åbnes i et pop up vindue - ellers tror de bare det er en tilfældig reklame og lukker den før de har set dit websted..
Avatar billede jowii Nybegynder
12. april 2009 - 21:28 #8
Hej, nu lukkes "side2" og ikke "side1".
Jeg fortæller lige hvad formålet med efterspurgte kode er:

Jeg har en cd eller dvd menu, som skal startes ved autorun, når jeg putter cd'en i drevet. Der findes desværre ingen gratis programmer, der kan lave en dvdmenu, som kan åbne mapper, pdf-filer mv. som jeg skal bruge..

Derfor besluttede jeg mig for at køre en autorun på cd'en på et html-dokument, og så selv kode menuen med hyperlinks etc.
Det ser desværre lidt dumt ud at åbne en dvd-menu i et internetvindue, så jeg har gjort hvad jeg kunne for at fjerne adresselinje, scrollbar osv.

Den bedste løsning indtil videre er at lave en introside, hvor man kan åbne et pop-up vindue til menuen. Derfor efterspurgte jeg en metode, hvor jeg kunne droppe introsiden, og så gå direkte til menuen. Der er desværre ulempen med pop-ups, at de kan blive blokket - men pt. er det den bedste løsning til mit formål.

Andre forslag modtages med kyshånd!
Jeg hører lige fra dig Rex, og ellers får du point for din hjælpsomhed.

Mvh. Jowii
Avatar billede RexReptiles Nybegynder
12. april 2009 - 21:39 #9
umiddelbart ville jeg sige du skulle prøve med C++
autorun (menu.exe)
det her er en fuldstændig forkert måde at gribe det an.

du kan jo bare spørge løs omkring C++ herinde også.
Avatar billede jowii Nybegynder
12. april 2009 - 21:41 #10
Jeg læser lidt videre i C++ rummet så.
Jeg takker for hjælpen.
Avatar billede olebole Juniormester
13. april 2009 - 16:38 #11
<ole>

Det er efterhånden mange år siden, man har kunnet udløse en popup på onload  ;o)

Hvis ikke folks popup stoppere (som alle efterhånden har) skal blokkere popup'en, skal den udløses på en brugerhandling som et klik - og man kan kun lukke vinduer, åbnet med JavaScript (med window.open).

/mvh
</bole>