Avatar billede jakobverner Nybegynder
10. april 2009 - 11:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Cannot open include file

Jeg er igang med at opsætte et projekt der naturligvis skal bruge en række header-filer for at fungere.
Når jeg compiler får jeg fejlmeddelsen:
fatal error C1083: Cannot open include file: 'DarkGDK.h': No such file or directory

De filer der skal inkluderes er placeret i forskellige mapper (og altså ikke under selve projektet).

Hvordan får jeg compileren til at ramme de ønskede include-filerne, skal jeg angive den komplette sti til header-filerne i koden eller skal jeg rette egenskaber for projektet i Microsoft Visual C++ 2008 så MV ved hvor den skal lede efter includes?

Lige nu gør jeg bare således i koden når jeg inkludere header-filer:
#include "DarkGDK.h"
Avatar billede jakobverner Nybegynder
10. april 2009 - 13:42 #1
Sig venligst til hvis I mangler mere information eller en mere præcis forklaring...
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2009 - 14:52 #2
Det paeneste er at rette compiler options saa de noedvendige directories er med i include directories.
Avatar billede julemandenb Nybegynder
10. april 2009 - 17:03 #3
du skal huske at vis du er i en mappe og skal tilbage en en forrige mappe skal du skrive "../" uden appostrof (STAVES`?)
Avatar billede julemandenb Nybegynder
10. april 2009 - 17:03 #4
Skulle ha været en kommentar xxD
Avatar billede jakobverner Nybegynder
11. april 2009 - 19:12 #5
Men hvis jeg retter i compiler options vil de omtalte header-filer så ikke blive medtaget i alle mine projekter? Hvad med at rette i Template compiler options, vil det ikke give et mere minimalte resultat?

Og kan du i øvrigt give et hint til hvordan jeg retter min compiler options?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. april 2009 - 19:23 #6
Compiler options plejer at betyde compiler options for dette projekt.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. april 2009 - 19:25 #7
VC++ 2008:

project
properties
configuration properties
C/C++
additional include directories
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2009 - 22:01 #8
jakob ?
Avatar billede jakobverner Nybegynder
22. december 2009 - 12:25 #9
Jeg har glemt jeg havde dette spørgsmål ude og har ikke vedligehodlt min profil længe.
Det er vist mest fair hvis Arne V lige smider et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2009 - 14:11 #10
svar