Avatar billede webergrill Nybegynder
06. juli 2001 - 12:01 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

De sidste råd...

Hej !

Jeg har en side på adressen: www.webergrill.dk/weber2 som går i luften om ca. en uge - jeg er lidt usikker på om den er \"god nok\" (når jeg spørger familie og venner taler de mig jo bare efter munden) og det ville være rart hvis I Eksperter kunne komme med en bedømmelse af den (evt. karakterskalaen), men også vis jeg har lavet nogle fatale designmæssige brølere.

Jeg har forsøgt at holde siden så \"ren\" som muligt for alt som ikke har en funktion, men nu er jeg kommet i tvivl om siden er blevet kedelig.

Jeg er åben for forslag og kommentar, her på falderebet, hvor der faktisk kun mangler at blive lagt en ordentlig bunke opskrifter op....

Håber i vi give jeres besyv med
Avatar billede sippo Nybegynder
06. juli 2001 - 12:10 #1
logoet weber club danmark er rimlig ulæslig.
så er der en streg mellem\"  Ledte du efter Weber Scandinavia A/S ? \" og \"Endelig i luften\" der er placeret forkert i forhold til resten.
i \"hvem er vi\" er der et bildede af en gril det ville jeg nok give lidt merre luft til bund linien.

i opskrifter under fin en billig gril/udstyr der er lidt huller i teksten.

hvis du får lavet det par ting som jeg har fundet  kan du komme op på et 8tal
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2001 - 13:00 #2
OK side, men grafikken kune være bedre, det ser ud til at du har gemt det i en lidt for dårlig opløsning.

Du har kiomprimeret billederne for meget.

Især logoet er for dårligt.
Avatar billede jonaskn Nybegynder
06. juli 2001 - 13:02 #3
hvad var der foresten i vejen med de logoer jeg lavede engang?
http://www.geocities.com/jonaskdk/weber.jpg
http://www.geocities.com/jonaskdk/weber2.jpg
http://www.geocities.com/jonaskdk/weber3.jpg
http://www.geocities.com/jonaskdk/weber4.jpg
??
Ellers er min kritik PRÆCIS den samme som sippo så jeg gider ikke at gentage hans :o)
Avatar billede jonaskn Nybegynder
06. juli 2001 - 13:06 #4
Hvad med jer andre.. hvad syntes i om de logoer?
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. juli 2001 - 13:14 #5
Jeg tror ikke det jeg ser er det du ønsker:
http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/temp/exp87122.gif
vær opmærksom på at der er forskel på browsere, skærme, osv. (tag dig ikke af farveskift, jeg har konverteret til 256-farvet gif.)

dejlig meny ude tilvenstre der klart og intuitivt fortæller hvad den er og hvor man er i dit websted. Dog er jeg lidt ked af du skifter teksten til bold ved mouseover, det ændrer fontbredden så linkteksten \'hopper\', prøv at finde en anden mouseover-effekt.

enig med sippo. Det er mere gæt end syn der fortæller mig at der står \"danmark\" skråt ned efter logoet.

Du snakker alt for meget om firmaet weber på introen. hellere noget kort og klart såsom:
\"Denne side er lavet af en privat weber-gril enthusiast.
Den bør ikke forveksles med firmaet >Weber Scandinavia A/S<\"
(hvor fimanavnet er et link til deres side)
skrot også den flabede kommentar om hvor sølle deres side er.

Hvis du har mulighed for at ændre domænenavn til weberclub.dk synes jeg du/i bør gøre det. navnet webergrill.dk vil være en konstant kilde til forveksling og spændinger mellem jer og firmaet.

Du har (ligesom jeg:) en tendens til at bruge flere ord en der er brug for.

mvh JakobA
Avatar billede webergrill Nybegynder
06. juli 2001 - 14:22 #6
I har ret.... jeg ser ikke det I gør - Jeg tror det er Netscape - nogle forslag ?
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. juli 2001 - 14:38 #7
Ikke udover masser af knoklearbejde. besøge venner, firmaer, ... og allevegne teste hvordan siden ser ud på deres skærme, med deres browsere, etc.

Men lad det ikke holde dig tilbage fra at publicere siden. Efterhånden bruger 90% eller flere \"Internet Explorer\" så hvis siden ser godt ud der er den ganske god :)

du kan evt installere Netscape og Opera (Begge kan fås gratis via download eller forside CDer) på din computer ved siden af IE. Så kan du selv teste en del.

En del af det der går galt i mit billede kommer af at jeg bruger en anden skærm. med ret høj opløsning. Og derfor har sat fonstørrelsen i min Windows til \"Large Fonts\". Du kan teste noget af det samme ved at ændre tekstens fontstørrelse i browserens meny \'wiev\'(vis).

mvh JakobA
Avatar billede webergrill Nybegynder
06. juli 2001 - 14:55 #8
jonaskn  -  jeg kan ikke se logo\'erne
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. juli 2001 - 15:12 #9
Jeg kan se logoerne.
\'http://www.geocities.com/jonaskdk/weber4.jpg\' passer i størrelsen, men er ikke vældig meget bedre end det du har.

teori: jeg har selv problemer med at se billeder fra tripod ved hjælp af et 56K modem, via ADSL går det fint, måske nogen af de steder er begyndt at sætte deres timeouts lovlig snært.
Avatar billede zoidberg Nybegynder
07. juli 2001 - 10:06 #10
jeg kan heller ikke se billederne, jeg får 404 fejl!
Avatar billede webergrill Nybegynder
08. juli 2001 - 00:16 #11
Jeg har fået ét 8-tal er det godt eller skidt - skal jeg gå i luften (der er jo meget vedligehold) eller skal jeg glemme ideen med en grill-side ?
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. juli 2001 - 00:22 #12
Jeg ville sige: gå i luften.
Men ikke læne dig tilbage og sige \"det var det\" :)
Avatar billede webergrill Nybegynder
09. juli 2001 - 08:36 #13
Jeg har forsøgt at give nogle af knapperne et facelift og rette nogle af de ting i har foreslået.

Andre ting ???
Avatar billede sippo Nybegynder
09. juli 2001 - 09:10 #14
i opskrifter \"find en billig grill/udstyr\" er tekste helt ved siden af.syndes stadig logoet er ulæsligt.syndes også teksten er for preset i rammerne