Avatar billede fusion-it Nybegynder
09. april 2009 - 10:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

FCK editor - pop up win size?

Jeg har brugt FCK editor
http://www.fckeditor.net/
på min side, og vil gerne kunne styre størrelserne på de forskellige popup vinduer som åbnes.

Skabeloner har jeg styr på da denne definere i filen:
fckeditor\editor\dialog\fck_template.html
Dette defineres i toppen af filen.

Vil jeg derimod styre link pop up vinduet er dette ikke samme melodi.
fckeditor\editor\dialog\fck_link.html

Er der nogen i dette land som kan svare min på hvor dette styres fra?

Jeg har siddet nu et par dage søgt på google/FCK forum samt de filer jeg mener ville være relevant i pakken.

Nogen må have haft samme problem.

MvH
Allan
Avatar billede gudbergsen Nybegynder
09. april 2009 - 11:42 #1
Det styres ved at tilføje linjerne
FCKConfig.LinkBrowserWindowWidth =  795;
FCKConfig.LinkBrowserWindowHeight = 475;
i din fckconfig.js fil som du finder i fckeditor biblioteket
Avatar billede gudbergsen Nybegynder
09. april 2009 - 11:45 #2
Det samme gør sig gældende for smiley og Image boksene.

FCKConfig.ImageBrowserWindowWidth  = 795 ;
FCKConfig.ImageBrowserWindowHeight = 475 ;

og

FCKConfig.SmileyWindowWidth    = 320 ;
FCKConfig.SmileyWindowHeight    = 240 ;
Avatar billede fusion-it Nybegynder
09. april 2009 - 11:54 #3
Hej Gudbergsen

Det du her beskriver er det pop up vindue som åbnes ved fil visning alså når man klikker på gennemse.

Jeg snakker om selv link vinduet ?
Avatar billede fusion-it Nybegynder
09. april 2009 - 11:55 #4
Hej Gudbergsen

Det du her beskriver er det pop up vindue som åbnes ved fil visning alså når man klikker på gennemse.

Jeg snakker om selv link vinduet ?
Avatar billede gudbergsen Nybegynder
09. april 2009 - 12:19 #5
Ja, det er i øvrigt rigtigt, det er kun for smiley det er sådan.

Det andet kan vist ikke ådan bare ændres, men hvis du søger efter teksten FCKDialogCommand('Link',FCKLang.DlgLnkWindowTitle,'dialog/fck_link.html',400,330)
i filen fckeditorcode_gecko.js og i filen fckeditorcode_ie.js så skulle de 2 tal til sidst være højde og brede.

Jeg er bare ikke sikker på man kan ændre dem direkte deri. De 2 filer er nemlig en sammensætning af mange filer, og der er noget der forsvæver mig at det kan gå galt hvis man ændre i dem, så tag lige en kopi af dem før du prøver.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
09. april 2009 - 13:17 #6
Jeg harlige testet den det gav ingen fejl men heller ikke resultat.

Ville heller ikke mene det skulle være så besværligt at rette de pop up vinduer da resten faktisk er lavet ret logisk.

Mon ikke man på en måde kunne definere de str i toppen af fck_link.html

Et eller andet sted er det her defineret, f.eks hvis du tager div container er pop uppen meget mindre end de andre.
Avatar billede gudbergsen Nybegynder
10. april 2009 - 00:08 #7
Har lige prøvet lidt - og så vidt jeg kan se så er der noget autoresize på alle popup vinduer. Det du henviser til med template boksen er nok linjen:

GetE('eList').style.height = document.all ? '100%' : '295px' ;

Det du stiller der er ikke vindue størrelsen men derimod bare en div på siden, og når den bliver større bliver popupvinduet også større.

Det samme vil ske hvis du udvider indholdet i de andre popupvinduer, så vi de også bare blive større.

Så ved ikke lige hvad du vil sætte størrelsen på det for.

Jeg har så opdaget at der indimellem kan ske noget så vinduerne ikke får den rigtige størrelse før man har trykket på en af fanerne, men det ved jeg ikke hvorfor.

Hele auto resize scriptet kan du finde i filen fckdialog.html fra linje 76.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
10. april 2009 - 00:31 #8
Denne virker på mit skabelon vindue og har ikke indflydelse på de andre:
GetE('eList').style.height = document.all ? '100%' : '295px' ;

Du kan maile mig så skal jeg give dig adgang, så du kan se hvorfor jeg ønsker at styre den størrelse :)

Det sidste du nævner har jeg ingen problemer med.

al@fusion-it.eu
Allan