Avatar billede erik_a Novice
08. april 2009 - 13:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flere linjer i <td title=""> feltet

Hejsa

Jeg leder lidt efter en måde at vise flere linjer på et title-felt.

Primært skal dette nok bruges på en <td>, men måske også over et hyperlink, men tvivler på det har ret meget at sige.

For at prøve at forklare ordentligt, så hver gang jeg stiller musen over et felt vil jeg gerne have flere linjer i tooltip'et.

Nogen der kan hjælpe?

/Erik
Avatar billede margitbork Nybegynder
08. april 2009 - 13:17 #1
Du kan bare lave et linieskift i din HTML.
eks.
<td name="mytd"
title="første linie
anden linie
tredie linie"
>
Indhold i din TD.
</td>
Avatar billede margitbork Nybegynder
08. april 2009 - 13:18 #2
hmmm øv, det virker i IE men ikke i firefox...
Avatar billede erik_a Novice
08. april 2009 - 13:28 #3
Virker også i Safari 3.
Ikke særlig pæn måde at lave det på, i hvert tilfælde ikke hvis jeg skal kunne gennemskue min egen kode bagefter, men kan jo blive løsningen hvis der ikke findes andre måder.
Avatar billede olebole Juniormester
08. april 2009 - 13:42 #4
<ole>

Der er ikke defineret nogen standard for, hvordan indholdet af en title attribut skal renderes - end ikke for, om den overhovedet skal renderes.
At der i alle gængse browsere idag vises et tooltip, er således ikke standard - men på den anden side heller ikke helt tilfældigt  =)

Brug overlib, som beregnet til den slags:
    http://www.bosrup.com/web/overlib/

/mvh
</bole>
Avatar billede erik_a Novice
03. april 2010 - 21:17 #5
Lukkes