Avatar billede s0mmer Nybegynder
07. april 2009 - 12:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Form

Meget kort..

En løkke kører igennem... hvorfor virker det her ikke:

    If Request.Form("companies") = ss("Selskabsnummer") Then
        Response.Write("<OPTION SELECTED VALUE='"&ss("Selskabsnummer")&"'>HER</OPTION>")
    Else
        Response.Write("<OPTION VALUE='"&ss("Selskabsnummer")&"'>"&ss("Selskabsnummer")&" og valgt: "&Request.Form("companies")&"</OPTION>")
    End if
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
07. april 2009 - 12:20 #1
øhhh og hvad er det så der ikke virker
Avatar billede s0mmer Nybegynder
07. april 2009 - 12:34 #2
Det er en form, og hvis man ikke har udfyldt nok i formularen kommer der en alert og man kommer tilbage til formen. Lige præcis det der kode vil jeg have til at vælge den rigtige i drop down som var valgt forinden alerten. forstår du? meget almindelig.. virker fint i php, men her i asp vil det ikke.
Avatar billede keysersoze Guru
07. april 2009 - 13:14 #3
mon ikke det er fordi du sammenligner to forskellige typer - fx et tal med en string? prøv at caste dem til samme type - fx med cint
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
07. april 2009 - 13:15 #4
forstår jeg korrekt kommer der ikke noget i formen - prøv dette

Selskabsnummer = ss("Selskabsnummer")
If Request.Form("companies") = Selskabsnummer Then
        Response.Write("<OPTION SELECTED VALUE='"&Selskabsnummer &"'>HER</OPTION>")
    Else
        Response.Write("<OPTION VALUE='"&Selskabsnummer&"'>"&Selskabsnummer&" og valgt: "&Request.Form("companies")&"</OPTION>")
    End if
Avatar billede s0mmer Nybegynder
07. april 2009 - 14:16 #5
keysersoze > Mange tak :) send svar og du får points
Avatar billede keysersoze Guru
07. april 2009 - 19:37 #6
svar :)