Avatar billede exitsystem Nybegynder
06. juli 2001 - 09:59 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hvordan connectes til en mySql på min egen maskine

Hej...

Har en side liggende hos web-sale og gider ikke betale for at have en db (mysql) liggende. Derfor har jeg opsat en Apache med mysqlserver hjemme på min adsl og vil bruge den til at trække på mine info i databasen.

<?php
$link = mysql_connect (\"localhost\", \"\", \"\")
or die (\"Wazzzup, no connection!!\");

anvendes så længe siden ligge på min egen maskine, men hvordan få jeg den til at linke fra web-sale til min egen ip..

..
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
06. juli 2001 - 10:01 #1
det er hvad jeg bruger:

<?php
$connection = mysql_connect(\"mobilfun.dk\",
                            \"mobilfun\",
                            \"xxxxxxxx\");
mysql_select_db(\"mobilfun\", $connection);
?>
Avatar billede exitsystem Nybegynder
06. juli 2001 - 10:09 #2
jamen, hvordan kan min egen private maskine hedde noget med .dk - jeg har da kun en fast ip ville jeg mene!!
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
06. juli 2001 - 10:11 #3
ahh, doh min fejl, sorry ...
Avatar billede exitsystem Nybegynder
06. juli 2001 - 10:12 #4
har prøvet at indtaste min ip og husker \"\'\" unden om tallene, men den næster adgang og siger at db ej blev fundet!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. juli 2001 - 10:15 #5
Når du indtaster din faste IP er det routeren og ikke Maskinen du connecter til. Du skal sætte en NAT entry i din router for at få den til at viderstille til netop din maskine.

Du skal altså åbne en port før du kan komme ind på din maskine.

/Nikolaj
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
06. juli 2001 - 10:15 #6
Er dit system også tilgængeligt fra Nettet af???
Avatar billede a_c Nybegynder
06. juli 2001 - 10:16 #7
Du skal vel skrive din ip adresse og så skrive username og password på den bruger du connecter som.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. juli 2001 - 10:17 #8
Det kan derfor også anbefales at du sætter dit netværk op med faste IP adresser fremfor at \"hente IP automatisk\", da du risikerer at skulle ændre din NAT entry.
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
06. juli 2001 - 10:19 #9
Nikolaj > DHCP giver da også \"faste\" ip\'er!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. juli 2001 - 10:20 #10
wizprod?
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
06. juli 2001 - 10:21 #11
Yes?
Avatar billede poull Nybegynder
06. juli 2001 - 10:21 #12
Hvis det er fra hans egen maskine han etablerer forbindelse, hvorfor kan han så ikke skirve localhost. Det gør jeg da ved min?
Avatar billede exitsystem Nybegynder
06. juli 2001 - 10:21 #13
har fast ip, og har sat maskine på med apache således der er adgang fra nette blot der indtastes min ip - men det her jeg heller ikke forstår af den ikke gider connecte!!
Avatar billede exitsystem Nybegynder
06. juli 2001 - 10:22 #14
Jeg kan ikke skrive \"localhost\" da jeg ikke vil have hele siden liggen men blot databasen og resten af siden hos min udbyder!
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
06. juli 2001 - 10:23 #15
poull > der skal leves forbindelse fa nettet til hans maskine :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. juli 2001 - 10:23 #16
Du har sat din Apache op, men har du sat MySql porten op?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. juli 2001 - 10:24 #17
Min MySql port er 3306 og ikke den samme port som min Apache server.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. juli 2001 - 10:26 #18
Wizprod - Hvis jeg sætter min og min kærestes maskiner til automatisk at hente IP får den der tænder først den laveste. Ok sandsynligheden for at hun gør det er lille, men alligevel.
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
06. juli 2001 - 10:28 #19
Hmmmmm, vores linuxserver herhjemme kører DHCP , og alle vores andre maskiner får den samme IP hele tiden, min maskine får f.eks. altid 192.168.1.3 Altid!
Avatar billede exitsystem Nybegynder
06. juli 2001 - 10:45 #20
<?php
$link = mysql_connect (\"\'min ip\':\'3306\'\", \"\", \"\")
or die (\"Wazzzup, no connection!!\");

har ændret min connect til ovenstående - giver fejl, og forresten min maskine har ligeledes altid 192.168.1.3 som localip
Avatar billede exitsystem Nybegynder
06. juli 2001 - 10:46 #21
Du har sat din Apache op, men har du sat MySql porten op?

------- hvor gøres dette i config-filen og hvilken fil???
Avatar billede exitsystem Nybegynder
06. juli 2001 - 11:00 #22
takker dik det til at funge med en ændring i min router
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. juli 2001 - 11:05 #23
Min hedder 3306 - Tror nok at default porten er 3360...??? Er ikke sikker :-)

Anyway tak for point