Avatar billede ronniej Nybegynder
06. april 2009 - 22:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opdater mysql table script

Jeg behøver lidt hjælpe her. har lavet et script der lister alle ting i min mysql table, jeg vil meget gerne have en checkbox ude i siden af alle de ting som jeg kan checke og så klikke opdater og den opdatere mysql tabellen, også ved multiple checks.

$query  = "SELECT * FROM training_stock";
$result = mysql_query($query);

while($row = mysql_fetch_array($result)) {
  echo "<tr>";
  echo "<td width=300 bgcolor=$bgcolour>$row[product]</td>";
  echo "<td width=300 bgcolor=$bgcolour>$row[sn]</td>";
  echo "<td width=300 bgcolor=$bgcolour>$row[note]</td>";
  echo "<td width=25><input type='checkbox' name='faulty' value='1'></td>";

  echo "</tr>";
}

Jeg er ikke sikker på jeg sætte value til 1 eller om jeg skal sætte den til f.eks $row[id] så når jeg opdatere mysql and den kigger på product id.
Jeg vil meget gerne have feltet "faulty" i min mysql tabel product_stock til at opdatere til 1 og det skulle så virke hvis jeg tjekker mere end 1 ad gangen.

Håber nogen kan hjælpe

Ronnie
Avatar billede Hardball21 Nybegynder
06. april 2009 - 23:34 #1
Du er ikke langt fra - du kan bruge navnet på checkboxen som en array

<input type='checkbox' name='CB[1]' value='1'>
...
<input type='checkbox' name='CB[33]' value='1'>
...
<input type='checkbox' name='CB[232]' value='1'>
...

når du så kommer over på den anden side kan du hente alle dine checkboxe sådan:

$Arr = $_POST['CB'];

($Arr indeholder en liste over alle de checkboxe som er blevet krydset af)
Avatar billede ronniej Nybegynder
07. april 2009 - 06:48 #2
Det lyder faktisk til at være en rigtig god løsning. hvordan ville mit update mysql script so se ud ?

Hvis du ikke lige har noget imod at starte mig med det ..

Ronnie
Avatar billede Hardball21 Nybegynder
07. april 2009 - 09:27 #3
Så vidt Jeg husker ser det nogenlunde sådan ud:

$Arr = $_POST['CB'];

foreach ($Arr as $CheckBox => $CheckValue) {

    @mysql_query("UPDATE tabel SET felt=1 WHERE nogle=$CheckBox");

}

Du bruger ikke $CheckValue til noget i dette eksempel - er altid 1 -- men den kunne du bruge hvis du f.eks. brugte en Radio box som kan have een værdi ud af et sæt (f.eks. ja/nej/måske)
Avatar billede ronniej Nybegynder
07. april 2009 - 09:57 #4
Jeg forstår ikke helt hvor vi har $checkbox og $checkvalue fra, er det nogen vi laver ? ellers ser resten OK ud...
Avatar billede Hardball21 Nybegynder
07. april 2009 - 12:17 #5
ikke noget problem - for du bruger "foreach" til at køre gennem din array ($Arr) sker dette:

  foreach (array_expression as $key => $value) {

  }

for hver emne i $Arr får man både Nøglen og værdien af nøglen så hvis vi bruger den tidligere form vi brugte får du tre nøgler (og værdier):

$Arr[1]  = 1
$Arr[33]  = 1
$Arr[232] = 1

Håber jeg ikke træder for meget i det :)

Reference:
http://dk.php.net/manual/en/control-structures.foreach.php
Avatar billede ronniej Nybegynder
07. april 2009 - 13:39 #6
Så jeg putter flg ind på min side der lister ting

<input type='checkbox' name='CB[1]' value='1'>

Og så bruger jeg flg for at updatere min mysql

$Arr = $_POST['CB'];

foreach ($Arr as $CheckBox => 1) {

    @mysql_query("UPDATE tabel SET felt=1 WHERE nogle=$CheckBox");

}

Regner med at jeg skulle redigere $CheckValue til 1 hvis jeg vil ha alle til at blive opdateret med 1 ?

Hvis jeg vil lave det automatisk så når jeg lister produkterne og vi brugte

name='CB[1]'

Hvordan gør jeg så den opdatere med en for hver entry ?

Ronnie
Avatar billede Hardball21 Nybegynder
07. april 2009 - 14:48 #7
Du skal have en variabel som den sidste parameter i foreach:

  foreach ($Arr as $CheckBox => $IkkeBrugtVariabel)

sådan er syntaksen - men du behøver ikke bruge den til noget.

Når du bygger din tabel hvor du har checkboxen indsætter du den enkelte's post nøgle i navnet.

Du bruger 'product', 'sn' og 'note' felterne til at vise info så når du bygger gør du det på samme måde:

    echo "<input type='checkbox' name='CB[" . $row['nogle'] . "]' value='1'>";

(går ud fra din tabel har en unik nøgle 'nogle' - erstat med hvad du bruger)

Din SQL syntax er lige i skabet!
Avatar billede ronniej Nybegynder
07. april 2009 - 15:21 #8
Oki, så lad os opsummere det hele.

Så når jeg lister ud, bruger jeg flg eksempel hvor nøglen ID er unik.

echo "<input type='checkbox' name='CB[" . $row['id'] . "]' value='1'>";

og når jeg så har markeret den checkbox og sender den form så sker flg.

$Arr = $_POST['CB'];

foreach ($Arr as $CheckBox => $IkkeBrugtVariabel) {

    @mysql_query("UPDATE mintabel SET faulty=1 WHERE id=$CheckBox");

}

Skulle det gøre trikket ?
Avatar billede Hardball21 Nybegynder
07. april 2009 - 15:29 #9
Ja, det ser rigtigt ud!