Avatar billede sazo Nybegynder
05. april 2009 - 12:22 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hente og poste data

Hey Eksperter

Jeg skal bruge en php-fil der åbner et html dokument, kopierer hele html koden og tilføjer den til en anden html fil. Html filerne der skal åbnes og skrives til er begge variabel.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
05. april 2009 - 12:55 #1
Jeg vil tro at det ville være letter at inkulere htmlfillen, men hvis jeg fortår dig rigtigt så tror jeg at noget i denne stil kan gøre det.

utestet!
<?php
$fil_1 = "1.html";
$fil_2 = "2.html";

$fil_1_indhold = file_get_contents($fil_1);
$fil_2_indhold = file_get_contents($fil_2);

chmod($fil_2, 0777);

$fil_skriv = fopen($fil_2, "w");
fwrite($fil_skriv, $fil_1_indhold."".$fil_2_indhold);
fclose($fil_skriv);
?>
Avatar billede sazo Nybegynder
05. april 2009 - 13:03 #2
Hvad mener du med inkulere?
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
05. april 2009 - 13:43 #3
nederest eller øverst i din fil hvor du gerne vil have indsat din anden html fil placerer du:

1.html:
<p>Dette er fil nr. 1</p>

2.php:
<html>
<head>
<title>test</title>
</head>
<body>
<p>Dette er fil nr. 2</p>

<?php
include "dinfil.html";
?>

</body>
</html>

Resultatet som brugeren ser (2.php):
<html>
<head>
<title>test</title>
</head>
<body>
<p>Dette er fil nr. 2</p>

<p>Dette er fil nr. 1</p>
</body>
</html>
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
05. april 2009 - 13:45 #4
<?php
include "dinfil.html";
?>
skal selvfølgelig være
<?php
include "1.html";
?>
hvis du vil følge eksemplet til punkt og prik.
Avatar billede sazo Nybegynder
05. april 2009 - 14:09 #5
Dit første bud passer bedst til det jeg skal bruge det til. Jeg har dog ændret koden til:

<?php

$fil_1 = $fil.".html";
$fil_2 = $fil_II.".html";

$fil_1_indhold = file_get_contents($fil_1);
$fil_2_indhold = file_get_contents($fil_2);

chmod($fil_2, 0777);

$fil_skriv = fopen($fil_2, "w");
fwrite($fil_skriv, $fil_1_indhold."".$fil_2_indhold);
fclose($fil_skriv);
?>

Og åbner filen som test.php?fil_1=1&fil_2=2 - dette virker dog ikke, men den virkede før. Kan du forklare hvorfor? :)
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
05. april 2009 - 14:27 #6
prøv lige at udskrive $fil_1 og $fil_2

Men hvis jeg forstår det rigtigt så ligger min/vores kode i test.php
Når siden så åbnes med GET variablerne ?fil_1=1&fil_2=2 er
$fil_1 = "1.html";
$fil_2 = "2.html";
hvis det er det du vil opnår skal du bruge $_GET['getvariabel']
$fil_1 = $_GET['fil_1'].".html";
$fil_2 = $_GET['fil_2'].".html";
Jeg er dog ikke sikker på hvor vidt det er en god ide at bruge _ i din url.

Men jeg kunne godt tænke mig at vide lidt mere om hvad det er du enlig vil opnå.
Avatar billede sazo Nybegynder
05. april 2009 - 14:33 #7
Det jeg vil åbne er at useren har sin egen html. Ved at indskrive forskellige fil navne i nogle felter (Felterne er i flash) og loade php filen ind i flash skal forskellige html sider loades ind i brugerens html fil i den ønskede rækkefølge. Giver det mening? Ellers kan jeg måske komme med et eksempel.
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
05. april 2009 - 14:51 #8
æææ jeg har ikke forstand på flash og er på nuværende tidspunkt også imod flash hvis det bruges til andet en video klip, men det du skal tænke på er at brugeren muligvis kan ændre uri'en så den linker til en fremmed side, se _venligst_ - http://www.eksperten.dk/spm/858196
Men jeg tror dog at jeg har forstået lidt.
Brugeren har en html fil, som vedkommende kan redigere.
Når brugeren er færdig med at redigere den ligges ekstra Htmlkode ind i toppen og/eller bunden, ved hjælp af PHP.

Men fik du det jeg skræv til at virke.
PS: jeg kan desvære ikke hjælp dig andre dage end i dag, da jeg skal ud og rejse til Jylland.
Avatar billede sazo Nybegynder
05. april 2009 - 15:01 #9
Hvis du poster det som svar får du pointene, jeg har fundet fejlen. Flash er at fortrække her, men ellers ville jeg også foretrække andet.
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
05. april 2009 - 18:29 #10
Var det en fejl i den kode jeg skræv eller en lille lus i din egen :?
Om du bruger falsh må du selv om, jeg har bare min egen stil.
Avatar billede sazo Nybegynder
05. april 2009 - 18:47 #11
Det var en lille tastefejl i min egen tekst.
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
05. april 2009 - 19:24 #12
ja det er trals.