Avatar billede dsl15746 Nybegynder
06. juli 2001 - 04:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

MySql fejl ?

Hej alle sammen :)

jeg har et stort problem ... problemet ligger ikke i min kode ( det har jeg nærmest elimeneret ) mit problem er at jeg bruger en query til at fylde en masse i en database

mysql_query (\"INSERT INTO mail_rx_tx (email_to, email_from, subject, text, data, date) VALUES  (\'$email_to\', \'$brugernavn\', \'$subject\', \'$besked\', \'$dato_tmp\', \'$dato_data\')\");

starter jeg phpmyadmin op efter at have gjordt ovenstående kan jeg sagtens se den oprettede post ...
så har jeg en kode i php som skla tjekke om der er kommet nogle nye \"posts\" i databasen

$resultat2 = mysql_query(\"select * from mail_rx_tx where email_to = \'$nymail\' and xtra = \'\' \");
while ($row = mysql_fetch_array($resultat2)) {
$num2 = mysql_numrows( $resultat2 );
    if ( $num2 != 0 ) {
$message_number = $message_number + 1;
}else{
$message_number = 0;
}

Det er så ovenstående kode som snart får mig til at formatere min computer :(  det der sker er at den ikke virker ... den vil ikke finde den nye post selv om jeg kan se den i phpmyadmin ... nu kommer det MÆRKELIGE ! hvis jeg åbner posten i phpmyadmin og trykker på gem kan den sagtens finde den ... det er som om posten ikke bliver rigtigt gemt ?!

jeg kan huske at jeg havde et ligende problem engang ... jeg bruge

mysql_db_query ($xx, \"query string\", $yy );
til at løse problemet med ... men jeg kan ikke huske det korrekte syntax for denne kommando så hvis der er nogen som lige kan huske den vil det være genialt !
jeg mener at $xx var $xx = mysql_connect ( bla bla); og $yy var $yy = mysql_select_db .... men jeg kan ikke lige få det til at virke :(

Andre forslag er også meget velkomne !

problemet ligger vel ikke i koden siden posten virker når phpmyadmin har gemt den \"igen\"
Avatar billede dsl15746 Nybegynder
06. juli 2001 - 04:15 #1
ok jeg har udelukket mysql_db_query ... fandt syntax\'et :(

er der nogen som har nogle ideer ?
Avatar billede dsl15746 Nybegynder
06. juli 2001 - 04:27 #2
Jeg fandt fejlen :)

man må åbentbart ikke sætte xtra=\'\' i en query ...

det virker kun nogle gange ... FUCKING WEIRD
Avatar billede well_r Nybegynder
06. juli 2001 - 09:50 #3
:o)